مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

الگوریتم برت گوگل

الگوریتم برت گوگل چیست و چگونه کار می‌کند؟ از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه تخصصی هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر قدرتمندترین و گسترده ترین هوش مصنوعی در دنیا به حساب می آید. تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل به این سایت کمک کرده است که دائما در جهت بهبود کیفیت نتایج سرچ و ارتقا کیفیت خدمات خود حرکت کند. الگوریتم برت BERT گوگل یکی از انقلابات صنعت سرچ های اینترنتی به حساب می آید که هدف آن بهتر کردن و با کیفیت کردن نتایج سرچ کاربران بوده است. این الگوریتم که بر اساس هوش مصنوعی ارتقا یافته گوگل در حال گسترش است بزرگ ترین حرکت گوگل برای درک بهتر زبان گفتار نیز به حساب می آید تا از این طریق درک گوگل به درک انسانی نزدیک تر شود.

الگوریتم برت BERT گوگل

کلمه BERT از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است و به یک مدل زبانی اشاره می‌کند. معنی لغوی این عبارت «ارائه‌ کدگذاری شده دو مسیره از انتقال‌دهنده‌ها» است. این مدل زبانی برای تشخیص معنی صحیح کلماتی که چند ترجمه دارند، در جمله به کار می رود.

اهداف مهم الگوریتم BERT

درک معنای کلمات در جمله

همان طور که می‌دانید کلمه شیر دارای معانی متعددی در زبان فارسی است. قبل از آپدیت برت اگر شما عبارت «چه شیری بخوریم؟» را جستجو می‌کردید، ممکن بود گوگل به عبارت «بخوریم» توجهی نکند و عکس‌ها و لینک‌های مربوط به شیر باغ‌وحش را به ما نمایش دهد. اما بعد از آپدیت برت گوگل متوجه عبارت «بخوریم» می‌شود و نتایجی را به ما نشان می‌دهد که حاوی شیر خوردنی است یا ارتباط نزدیکی به آن دارد.

درک زبان محاوره

اگر چند سال پیش شما به صورت محاوره اقدام به سرچ در گوگل می کردید ممکن بود که گوگل به دلیل درک ناقص از لغت محاوره نوشته شده نتواند نتایج مناسبی برای شما لیست کند اما با استفاده از الگوریتم برت این امکان برای گوگل فراهم شده است جملات محاوره را درک کرده و بر اساس معنای واقعی آنها به شما نتایجی را نمایش دهد. برای مثال اگر شما عبارت (کدوم رستوران غذاش خوبه) را در گوگل جست و جو کنید، گوگل دقیقا مطالبی رو برای شما نمایش میده که درباره کیفیت غذای رستوران ها هست.

درک غلط های املایی

غلط املایی در تمام زبان ها یک امر رایج است. حال این غلط ها می تواند به صورت سهوی اتفاق بیفتد یا به دلی عدم وجود دانش کافی کاربران در خصوص موضوعی خاص باشد. الگوریتم برت به گوگل کمک می کند که در ک بهتری از غلط های احتمالی در کلمات مختلف داشته باشد تا نتایج بهتری به کاربر نمایش داده شود. این الگوریتم ابتدا برای زبان انگلیسی راه اندازی شد و در طول زمان به تعداد زبان های مورد استفاده آن افزوده شد و امروز ۷۲ زبان را پوشش می دهد.

سئو بر اساس الگوریتم BERT

آقای دنی سالیوان یکی از افراد تیم گوگل در صفحه توییتر خود نوشته که با وجود اضافه شدن الگوریتم برت نیازی به سئوی هیچ محتوایی از وب‌سایت‌ها وجود ندارد. بلکه این الگوریتم صرفاً فهم گوگل را از عبارات جستجویی زیادتر می‌کند و تمرکز آن بر بهبود تجربه جست‌وجو است. بنابراین قواعدی برای سئوی این الگوریتم وجود ندارد.

نکته پایانی

سئو سایت هر روز با پیچیدگی های جدید روبرو می شود و با هوشمند شدن الگوریتم های گوگل امکان استفاده از ترفند های قدیمی در جهت بهبود رتبه یک سایت از بین می رود. در حال حاضر دو موضوع مهم برای سئو هر سایتی وجود دارد یکی طراحی سایت اصولی بر اساس استانداردهای کد نویسی و دوم توجه ویژه به تولید محتوای غنی و با کیفیت. در خصوص طراحی سایت بر اساس استاندارد های روز دنیا توصیه می کنم که مقالات طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی شرکت طراحی سایت پیام آوا را مطالعه کنید.


Facebookاک گذاری






بازاریابی محصولات تخصصی

زمانی که مالک یک کسب وکار مرتبط با فناوری یا در زمینه های علمی هستید، چالش بزرگی برای معرفی آن به عموم پیش روی شماست. درحالی که بیشتر بازار هدف و مصرف کنندگان شما ممکن است اصطلاحات مرتبط با آن و واژگان و زبان آن را بشناسند، اما برای بعضی دیگر نیز ممکن است درک آن سخت باشد. مهم است که شما قادر به شرح محصول خود برای اکثریت مصرف کنندگان خود و دیگر مشتریان بالقوه در بازار باشید.

با گام های زیر می توانید این کار را برای خود تسهیل کنید.

1- از زبان علمی قابل فهم استفاده کنید

برای بعضی از افراد، واژه علم قابل درک و فهم، می تواند ضد و نقیض باشد. اگرچه روش های زیادی برای درک علوم پیچیده در محصول مورد نظر شما یا نوآوری به کار رفته در آن وجود دارد و آن را برای میانگین مخاطبان شما قابل فهم می سازد. ایروبیوتیک یکی از شرکت های در زمینه پاکسازی هواست که با این مسئله دست به گریبان است. این شرکت از تکنولوژی پیشرفته و قدرت پروبیوتیک ها به عنوان روشی برای محافظت و پاکسازی هوای داخل خانه و جلوگیری از آلودگی استفاده می کند. آلودگی پشت این تکنولوژی بسیار پیچیده است، اما شرکت از محتوای بازاریابی مخاطب پسند و محتوای مناسب وب سایت برای آموزش مشتریان استفاده کرده است و با زبانی ساده، علم به کار رفته در این محصول را به سادگی به مخاطب ارائه کرده است.

article_image_one_585.jpg

2- از شعارهای طولانی بپرهیزید

برای شرکت ها سخت است که از شعار مدنظر خود به واسطه ثقیل بودن برای مشتری استفاده نکنند، اما مهم است که از اسناد علمی و محتوایی در وبسایت تان استفاده کنید که برای مخاطب قابل درک باشد. یک قانون طلایی برای آن این است که محتوایی تولید کنید که زبان آن به گونه ای باشد که حتی دانش آموزان ابتدایی نیز آن را بفهمند. اگر خواستار شرح علم موجود در محصول تان هستید، باید در سندهایی جداگانه به محتوای علمی آن بپردازید و آن را برای افراد علاقه مند کنار بگذارید. اما در صفحه اول وبسایت تان یا محتوای کمپین های بازاریابی خود هرگز از واژگان پیچیده علمی استفاده نکنید و تا جایی که می شود آنها را ساده کنید. اگر کسی شناختی از محصول شما ندارد، سعی کنید درک اولیه او را با پیش زمینه هایی علمی پر نکنید.

3- داستان بگویید

اگر شما خواهان این هستید که محصول علمی یا مرتبط با فناوری خود را به بهترین روش توصیف کنید می توانید با خلق یک داستان آن را به صورت شیرین و شیوا بیان کنید. از یک داستان جذاب و یک راوی استفاده کنید. شاید گاهی بهترین روش برای ایجاد یک محتوای علمی استفاده از داستان و مسئله ای مرتبط با آن معضل باشد که گریبانگیر مخاطب است و نشان دهد که محصول شما چگونه می تواند این معضل را برطرف کند.

4- بگذارید ویدئو جای شما حرف بزند

گاهی اوقات هنگامی که ایده های پیچیده بازاریابی بخواهد به درک مصرف کننده برسد، چگونگی این فرآیند را به جای شرح علمی می توانید با تصویر نشان دهید. ویدئوها می توانند داستانی دراز را در چند فریم نشان دهند. با این تصاویر به مشتریان نشان دهید که محصول شما حقیقتا چه کار می کند. این یک ابزار بازاریابی مناسب برای هر مسئله است. این روشی است که شرکت اکسی کلین از آن بهره برده است. با اینکه محصولی که این شرکت تولید می کرد از پیچیدگی بسیار زیاد برخوردار نبود، اما این شرکت با استفاده از خلق محتوای ویدئویی برای نمایش تأثیر محصول خود و رفع معضل مخاطب استفاده کرده بود.

5- از اینفوگرافیک ها استفاده کنید

اینفوگرافیک ها، ابزارهایی قدرتمند برای اهداف بازاریابی هستند. با استفاده از آمار، اشکال و تصاویر و درصدها اینفوگرافیک هایی بسازید تا حرفه ای تان را در مورد محصول در قالب تصویر زده باشید و ارزش آن را به شیوه ای مؤثر و مثبت به مخاطب یادآور شوید. اینفوگرافیک ها می توانند ابزاری مؤثر در بازاریابی و نمایش در وب سایت شما باشند.

منبع : مدیران گیلان


متمایز شدن در بازاریابی

در هر بازار رقابتی، نکته ای که هیچگاه نباید از یاد ببریم این است که به هر قیمتی که شده از تبدیل شدن به یک شرکت معمولی که تنها اگر قیمتش پایین باشد، ارزش کار کردن را دارد، پرهیز کنیم. زمانی که در حال رقابت کردن در یک بازار به شدت شلوغ هستید چگونه خود را از سایرین متمایز می کنید؟ در چنین بازارهایی روی کدام جنبه های بازاریابی بیشتر باید تأکید کرد؟

اگر مشتریان فقط به صورت اتفاقی ما را انتخاب کنند و حتی اسم شرکت ما را نیز ندانند، ریسک شکست خوردن همواره ما را تهدید می کند. اما حتی در بازارهای بسیار رقابتی هم امکان متمایز کردن خود و محصول یا خدمت مان وجود دارد. در این مقاله به بیان چند نکته در این زمینه پرداخته شده است:

1- خدمات مشتریان برتر

هر کسب و کاری دوست دارد ادعا کند که بهترین خدمات مشتریان را ارائه می دهد. اما به بهترین خدماتی فکر کنید که تا بحال دریافت کرده اید. آیا کارمندان شما نام مشتریان را می دانند؟ آیا درباره کاروکسب و حتی خانواده آنها اطلاعات کافی دارند؟ آیا چالش ها و ترجیحات هر مشتری را می دانند؟ برای مثال خیلی از افراد ترجیح می دهند به رستورانی بروند که علاوه بر غذای موردنظر آنها، خدماتی عالی نیز به آنها ارائه می دهد. آنها از اینکه پرسنل رستوران از ذائقه و ترجیحات غذایی آنها اطلاع دارند لذت می برند.

article_image_one_567.jpg

2- تجربه برتر برای مشتری

خدمات مشتری به فراهم کردن خدمات پایه ای برای مشتری اشاره دارد اما تجربه مشتری به خدماتی اشاره دارد که هیچ کس دیگری برای مشتری فراهم نمی کند و حتی خود او نیز انتظارش را ندارد. برای مثال یک تعویض روغنی را می شناسم که برای زمان انتظار صاحب خودرو نیز برنامه ریزی کرده است و در فاصله ای که روغن خودروی او تعویض می شود با چای و قهوه و ارائه روزنامه و مجله تجربه متفاوتی از سایرین را برایش رقم می زند.

3- گوش دادن به نظرات مشتریان

در اغلب صنایع شرایط به گونه ای شده است که گزینه های نوآوری محدود و محدودتر شده است. اما اگر واقعاً به مشتریان گوش دهیم، آنها سرنخ هایی درباره آنچه برای شان ارزش دارد به ما می دهند. باید ببینیم چه چیزی برای هر مشتری اولویت دارد: کیفیت، حمل و نقل، سرعت، مدت زمان تسویه حساب و ... . سپس باید همان مزیت را گسترش دهیم و در اختیار مشتری قرار دهیم.

4- کیفیت برتر

تقریباً در نزدیکی منزل هر کسی چندین و چند رستوران وجود دارد اما ما ترجیح می دهیم سراغ بهترین برویم. چگونه می توانیم نام شرکت خود را به عنوان شرکتی که ارائه دهنده کیفیت برتر محصول و خدمات مرتبط با آن است در بازار جا بیندازیم؟ آیا روی آموزش کارمندان مان کار کرده ایم تا آن را به عنوان یک مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا به کار ببریم؟ اینکه شرکت ما به خاطر کیفیت محصول و خدماتش در بازار شهره شود، یک سرمایه گذاری بزرگ برای موفقیت آن محسوب می شود.

5- داده های برتر

داده ها و اطلاعاتی که تحلیل آنها به ما ارائه می دهد، قدرتمندترین ابزار یک کاروکسب در بازار رقابتی به حساب می آید. ما در مورد خیلی از مشریان مان حتی اطلاعات پایه ای هم نداریم و این در صورتی است که این اطلاعات بسیار باارزش هستند. خیلی از شرکت ها به دنبال دیتابیس های حاضر و آماده هستند اما در کمال تعجب خودشان هیچ تلاشی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان شان انجام نمی دهند. برای مدیران و مالکان کاروکسب رقابت همیشه تنگاتنگ است و در برخی موارد گزینه های کمی برای تمایزبخشی وجود دارد. اما با استفاده از این استراتژی ها و استراتژی های مشابه که بسته به شرایط خاص هر صنعت باید برای آن در نظر گرفته شود، خواهیم دید که امکان بیشتری برای تمایزبخشی از آنچه در ابتدا تصور می کردیم وجود دارد.

منبع: مدیران گیلان

موفقیت در مذاکره

هیچ به این موضوع فکر کرده اید که اگر همه مثل شما فکر می کردند دنیا چقدر عوض می شد؟ اگر همه بلادرنگ خود را با تمام خواسته ها، افکار و احساسات شما هماهنگ می کردند چه؟ این می تواند رؤیای هر کسی از یک دنیای مطلوب باشد. اما از آنجا که دنیای واقعی با این دنیای خیالی تفاوت زیادی دارد، هر کسی باید تلاش کند در هنر مذاکره به میزانی از تسلط دست پیدا کند که تا حدی این آرزویش را برآورده می کند.

در هر مذاکره ای، هیچ یک از طرفین تمام برگ های برنده را در اختیار ندارند و بهتر است مذاکره در سطحی نسبتاً برابر پیش برود. هدف تمام طرفین مذاکره پیروز شدن در این میدان است، به این ترتیب بهترین راه برای رسیدن به این هدف چه می تواند باشد؟ در ادامه ۵ قدم ضروری برای داشتن مذاکرات موفق را خواهید خواند.

1- برقراری رابطه

یک مذاکره کننده ی متبحر پیش از آنکه به سراغ پیشبرد اهداف خود برود، اول رابطه ی خوبی با طرف خود برقرار می کند. این کار به شما کمک می کند از طرف مقابل خود درکی نسبی به دست بیاورید و او نیز نسبت به شما آشنایی اندکی پیدا کند. «احساس» جزئی ضروری از مذاکره است، با این حال اغلب اوقات مغفول واقع می شود. پس همیشه نسبت به طرف مقابل خود روی باز نشان دهید و با صمیمیت با او رفتار کنید. واقعیت این است که صداقت و متانت، ویژگی های قابل درکی هستند و زیربنای مذاکرات سازنده محسوب می شوند. شما در صورتی از موقعیت مناسب برای مشارکت در یک مذاکره ی سازنده برخوردار خواهید بود که طرف مقابل به شما احترام بگذارد؛ نه تنها از لحاظ حرفه ای، بلکه به عنوان یک انسان. اعتمادی که از طریق احترام به دست می آید، کلید دستیابی به یک مذاکره ی موفقیت آمیز است.

2- ارجحیت دادن به ادب و احترام

به یاد داشته باشید که با ادب و احترام، آسانتر به اهداف خود دست پیدا می کنید تا با ترشرویی و بی احترامی. اما ادب و احترام شما باید حقیقی باشد. هیچ وقت توانایی ذاتی طرف مقابل در تشخیص صداقت خود را دست کم نگیرید. ریاکاری، تقلب و مخفی کاری احساساتی هستند که به راحتی نمی توان آنها را از دیگران پنهان کرد. شما نیز هنگام مذاکره قادر هستید صحت ارزش های اظهار شده توسط طرف مقابل را تشخیص دهید؛ می توان گفت هیچ شاخص واضح تری در کل حوزه ی مذاکره وجود ندارد.

3- تمرکز روی نتیجه ی بُرد – بُرد

توافق های برد – برد، تنها راه رسیدن به یک مذاکره ی سالم و موفقیت آمیز هستند. اگر برای مذاکره فقط به منافع خودتان فکر کنید، مذاکره کننده ی خوبی نخواهید بود. درک نیازهای تمام طرف ها، و تلاش برای برطرف کردن نگرانی های تمام مذاکره کنندگان مسئله ای حیاتی است. به یاد داشته باشید که صرفاً سیاه و سفید دیدن همه چیز (برد-باخت) تفکر شما را محدود خواهد کرد. این در حالی است که خلاقیت، برای داشتن یک مذاکره ی موفق ضروری است. در نهایت همه ی کسانی که در مذاکره مشارکت داشته اند باید خود را در یک سمت حس کنند. نگاه خود را روی بافتار بزرگ تری که مذاکره در آن قرار می گیرد حفظ کنید و درگیر مسائل جزئی نشوید. همیشه از حاشیه دوری کنید.

4- به کار گیری بالغ درون

هیچگاه از یاد نبرید که هر کسی یک بالغ و یک کودک درون دارد. باورکردنی نیست که چه معاملات تجاری بزرگی تنها به دلیل رفتار بچه گانه ی یکی از مذاکره کنندگان و برانگیختن رفتاری مشابه در طرف های دیگر، به هم خورده است. وقتی حس کردید چنین اتفاقی در حال رخ دادن است، فراموش نکنید که هر کسی ممکن است از حالت تعادل خارج شود. شما باید پای میز مذاکره، بالغ درون قابل احترام خود و عامل برقراری ثبات باشید و به دیگران نیز کمک کنید به تعادل بازگردند. نماینده ی بالغ درون خود باشید و به جای بحث، درک کنید.

5- احترام به ضرباهنگ مذاکره

همیشه به یاد داشته باشید که هر چیزی ضرباهنگی دارد. هیچ چیز را به زور پیش نبرید. خیلی از مواقع بهترین کار این است که سکوت کنید. فراموش نکنید که وقفه های کوتاه همراه با سکوت می تواند ابزار قدرتمندی باشد. برای فکر کردن به نکات مطرح شده در مذاکره، به خودتان و دیگران فرصت و فضای لازم را بدهید. عجله نداشته باشید. سعی کنید ریتم طبیعی و مناسب برای تعامل با تمام مشارکت کنندگان در مذاکره را حس کنید و به یاد داشته باشید؛ از جمله خودتان.

جمع بندی

با به کار گیری این ۵ نکته، قادر خواهید بود بر هنر مذاکره تسلط مناسبی پیدا کنید. مذاکره کاملاً به رابطه ای که با طرف مقابل خود بنا می کنید بستگی دارد. تمام طرف ها می توانند با پرورش و حفظ رابطه ای دوستانه با کسانی که پای میز حضور دارند، برنده ی مذاکره باشند. آنچه به دست می آید تنها یک توافق نیست، بلکه رابطه ای بلند مدت و وجهه ی طرفین است. با تسلط بر هنر ظریف مذاکره، موقعیت خود را به عنوان یک حرفه ای در دنیای کسب و کار تثبیت خواهید کرد. خود این می تواند فرصت های بزرگ تری نیز برای شما فراهم کند.