دوربین مداربسته ضد نور این امکان را به کاربران می دهد که رضایت کافی از نور تصاویر خود را داشته باشند. در واقع این دوربین ها مکانیزمی دارند که موجب جبران اختلاف و کمبود نور محیط می شوند. این مکانیزم ها به دوربین مداربسته کمک می کنند در شرایط نامناسب نوری، تصویری بهتر به کاربر تحویل دهد. از جمله موثرترین مکانیزم های موجود می توان به مکانیزم WDR اشاره کرد. در ادامه به شرح انواع تکنولوژی های دوربین های مداربسته و کاربرد آن ها می پردازیم.

 
 
 

تکنولوژی های به کار رفته در دوربین ضد نور

تکنولوژی های مختلفی در دوربین های ضد نور به کار رفته است. این تکنولوژی ها ، با توزیع نور به صورت مناسب در محیط باعث ایجاد تصاویری مطلوب و مناسب می شوند. انواع تکنولوژی های دوربین های مداربسته ی ضد نور عبارتند از: WDR ,HLC ,BLC و DWDR که در ادامه به توضیح همه ی آن ها می پردازیم.

 

 تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته ضد نور چیست؟

WDR مخفف Wide Dynamic Range است. این تکنولوژی برای منابع نور وسیع کاربرد دارد. از این فناوری که در برخی از دوربین های مداربسته وجود دارد، برای جبران مشکلات قرار گرفتن در معرض نور استفاده می شود. در فناوری wdr از دو پردازنده استفاده می شود. پردازنده ی اول تصویر روشن و پردازنده ی دوم تصویر قسمت های تیره را برداشت کرده و با تلفیق این دو، تصویر با کیفیت و واضح به دست می آید. با استفاده از این تکنولوژی تعادل بین روشنایی و تاریکی به وجود می آید. WDR کیفیت تصویر را بهبود می بخشد و نتیجه ی یکنواخت تری را تحویل می دهد.

دوربین مداربسته ضد نور چیست و چه کاربردی دارد؟
 

مشکلات مکانیزم WDR

با استفاده از مکانیزم WDR تا حد زیادی مشکل اختلاف سطح نور را می توان حل کرد اما عیب هایی نیز دارد. به طور مثال نویز در نواحی مختلف تصویر متفاوت است. در قسمت های تیره تر نویز بیشتر است. سطح روشنایی قسمت هایی که بین دو سطح با روشنایی مختلف قرار دارند ممکن است متفاوت باشد. استفاده از این تکنولوژی در برخی موارد موجب کاهش میزان زنده بودن رنگ های تصاویر دوربین مداربسته می شود.

 

قیمت دوربین های مجهز به قابلیت WDR

WDR برای عمکرد خود نیاز به تجهیزات پیشرفته ای دارد. به همین دلیل دوربین های مداربسته مجهز به WDR نسبت به سایر دوربین ها قیمت بالاتری دارند. استفاده از این دوربین ها در اماکنی که با مسئله تامین امنیت مواجه هستند و با پرداخت هزینه این تکنولوژی از خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری می شود، الزامی است.

تعمیرات هایک ویژن

بهترین دوربین مداربسته

gps ماشین

پک دوربین مداربسته

 

 

تعمیرات هایک ویژن

بهترین مارک دوربین مداربسته

gps ماشین