مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن

با پیشرفت سیستم نظارت تصویری ، وضوح تصویر دوربین ها افزایش یافته است، این موضوع باعث افزایش حجم تصاویر ضبط شده و پهنای باند آنها می شود . یک راهکار تولید کنندگان مطرح استفاده از کد گذاری های هوشمند و مدرن است . فشرده سازی هوشمند H.265 یکی از این تکنولوژی هاست که بدون افت کیفیت میزان بیت ریت دوربین را تا 50 درصد کاهش می دهد و این موضوع باعث می شود تا تصاویر ضبط شده روی هارد دستگاه NVR به میزان قابل توجهی کاهش یابد . با ظهور دوربین های با رزولوشن بالاتر استفاده از فشرده سازی هایی مانند H.265 ، اجتناب ناپذیر است .


کمپانی هایک ویژن  به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو در حوزه نظارت تصویری لیست کاملی از محصولات مدار بسته H.265  را تولید کرده است . اما نکته این است که تصاویر ضبط شده دوربین های H.265 برای نمایش به مرورگر هایی نیاز دارند که با این فرمت فشرده سازی سازگار باشند . استفاده از مرورگر های قدیمی باعث می شود تا تصاویر ضبط شده این دوربین ها با تاخیر و کندی کلافه کننده ای روبرو باشند . از این رو برای نمایش تصاویر ضبط شده دوربین های H.265 هایک ویژن به پلیر هایی نیاز داریم که از این فرمت پشتیبانی کنند . در ادامه برخی از بهترین پلیر های H.265 دوربین مدار بسته هایک ویژن را مشاهده می کنید .


hikvision

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته           


بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن

  • نرم افزار VLC Player

این نرم افزار یک پلیر حرفه ای H.265 است . این پلیر قدرتمند توان پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری را دارد و از جمله ویژگی های آن می توان به حجم کم ، سرعت مناسب و رابط کاربری چشم نواز آن اشاره نمود.

  • نرم افزار AVC HD Player

نرم افزاری بسیار کم حجم اما با توانمندی بالا که توانایی نمایش انواع فرمت های صوتی و تصویری را به نحو مطلوب برای کاربران فراهم می کند .

  • نرم افزار POT Player

نرم افزار حرفه ای و رایگان که قابلیت نمایش انواع  فرمت ها را دارد . در معرفی این نرم افزار همین کافیست که بدانیم ساخت شرکت KMPlayer بوده و حتی از پلیر THE KM Player هم عملکرد مطلوب تری دارد .

  • نرم افزار GOM Player

این پلیر رایگان ویندوز می تواند انواع فرمت های تصویر ضبط شده هایک ویژن را نمایش بدهد . توانایی جالب این پلیر ، نمایش تصاویر مخدوش و آسیب دیده می باشد .

  • نرم افزار 8K Player

این نرم افزار یکی از قدرتمند ترین نمایش دهنده های فایل های ضبط شده هایک ویژن است که سازگاری بالایی با فرمت هایی مختلف از جمله H.265 دارد و تصاویر را بدون افت کیفیت پخش می نماید .


تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین هایک ویژن به روش p2p + رفع مشکل


یکی از شیوه های انتقال تصویر دوربین هایک ویژن بر روی موبایل ، انتقال تصویر به شیوه P2P است . این شیوه به دلیل مشکلاتی که چندی پیش به وجود آمده بود و دسترسی به سرور های تصویر هایک ویژن از طریق P2P عملا غیر ممکن شده بود ، باعث شد تا بسیاری از مشتریان محصولات مدار بسته هایک ویژن از شیوه های دیگر انتقال تصویر و بخصوص شیوه آی پی ثابت استفاده کنند . اما خبر خود اینکه به تازگی نماینده این شرکت ، موفق به رفع مشکل انتقال تصویر هایک ویژن شده و راهکار جدید خود را ارائه نموده است که در این محتوا در این خصوص توضیح داده ایم .


مرحله اول : در این حالت ابتدا باید با شرکت پارس ارتباط تماس بگیرید و اکانت خود را بسازید 

مرحله دوم : نرم افزار Hik-Connect را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید ( سیستم عامل اندروید و یا ios )

مرحله سوم : در محیط نرم افزار وارد شده با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور لاگین کنید

مرحله چهارم : دستگاه را از طریق شماره سریال یا QR Code به نرم افزار اضافه کنید

مرحله پنجم : کد تاییدیه ( Varification Code ) را که در دستگاه تعریف کرده اید وارد کنید

مرحله شش : دستگاه را ادد کنید

مرحله آخر : تصویر دستگاه را مشاهده کنید



رفع مشکل انتقال تصویر در دوربین های مداربسته هایک ویژن


مرحله اول : در این حالت ابتدا باید با شرکت پارس ارتباط تماس بگیرید و اکانت خود را بسازید 

مرحله دوم : نرم افزار IVMS-4500  را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید ( سیستم عامل اندروید و یا IOS )

مرحله سوم : در محیط نرم افزار وارد قسمت Not Logged in بشوید  

مرحله چهارم : با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبوری که ساخته اید وارد نرم افزار شوید

مرحله پنجم : دستگاه را با اسکن کد یا وارد کردن شماره سریال ادد کنید

مرحله ششم : کد تاییدیه ( Varification Code ) را که در دستگاه تعریف کرده اید را در نرم افزار وارد کنید

مرحله شش : دستگاه را ادد کنید

مرحله آخر : تصویر دستگاه را مشاهده کنید


1.      دوربین مداربسته

2.      دوربین مداربسته

3.      قیمت دوربین مداربسته

4.      دوربین مدار بسته

5.      خرید دوربین مداربسته

6.      خرید دوربین مدار بسته

7.      فروش دوربین مداربسته

8.      دوربین مداربسته هایک ویژن

9.      دوربین هایک ویژن

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟

گاهی اوقات استفاده از سیستم نظارت تصویری هدفی غیر از شناسایی افراد دارد . این موضوع جالب توجه است که بسیاری از کاربران از برخی سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می کنند تا داده های آماری مفید کارشان را تهیه نمایند . برخی از دوربین های مدار بسته قابلیت استخراج اطلاعات مهم آماری را دارند و می توانند بر اساس این اطلاعات به کاربران گزارش بدهند . یکی از این موارد ، قابلیت شمارش افراد یا People Counting می باشد . مدیران کسب و کار به کمک دوربین های مجهز به تکنولوژی People Counting می توانند تعداد افرادی که از یک ناحیه عبور می کنند را شمارش نمایند .


دوربین های مجهز به این تکنولوژی می توانند تعداد سوژه های مختلف مانند : اشخاص ، وسایل نقلیه و … را شمارش نموده و این میزان را در غالب گزارش های مختلف ارائه نمایند . دوربین های People Count بر اساس الگوریتم های مختلف مانند عرض شانه افراد ، تشخیص دست ها و پا های افراد و مواردی شبیه به آن ، تعداد افراد را شمارش می کنند .

قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟ #دانش-پروژه

برای تنظیم دوربین People Count ، یک خط فرضی در محلی که می خواهیم افراد شمارش شوند می کشیم ، ( این محل می تواند درب ورودی یا هر مکان دیگری باشد ) . نحوه ترسیم خط فرضی باید به گونه ای باشد که افراد هنگام عبور از ناحیه مورد نظر ، خط را قطع نمایند . پس از فعال کردن این قابلیت ، هنگام هر بار عبور فرد از این خط ، دوربین شروع به شمردن افراد می نماید .


دوربین مداربسته  نصب دوربین مدار بسته  بهترین دوربین‌ مدار بسته  


شمارش افراد توسط دوربین شمارشگر می تواند یک طرفه یا دو طرفه انجام شود به زبان ساده تر کاربر می تواند برای شمارش دوربین جهت تعریف نماید تا دوربین تنهای افرادی را که به محوطه وارد شده یا از آن خارج می شوند را فیلم شمارش کند . البته امکان شمارش دو طرفه سوژه ها توسط دوربین هم وجود دارد .

برخی از مشتریان مانند فروشگاه ها ، مراکز خرید ، ادارات خصوصی و … نیاز به اطلاعات آماری از میزان مراجعه ارباب رجوع به آنها در بازه های زمانی مشخص دارند . این مهم توسط دوربین شمارنده به نحو مطلوب انجام می شود و کاربر می تواند آمار تعداد افرادی که در  بازه های زمانی مختلف ( روزانه ، ماهانه و … ) از آنجا عبور کرده اند را در اختیار داشته باشد .

  • امکان شناسایی ساعت های شلوغی مکان هایی مانند فروشگاه ها یا مراکز خرید و …
  • ارائه آمار روزانه از تعداد کارمندان حاضر در یک شرکت یا اداره

شایان ذکر است که سیستم شمارنده افراد هم مانند هر تکنولوژی دیگری ، دارای درصد اندکی خطا در محاسبه می باشد . دوربین های شمارشگر افراد هایک ویژن ، با دقت نزدیک به 98 درصد ، عملیات شمارش افراد را به خوبی انجام می دهند و از این رو آمار های ارائه شده توسط آنها ، از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار می باشد .


دوربین مداربسته tvt  دوربین تی وی تی   خرید هایک ویژن 

دوربین اسپیددام هایک ویژن، هیجان مسابقات اتومبیلرانی را افزایش می دهد!


مرکز Gruppo Peroni محل برگزاری مسابقات اتومبیلرانی مطرح و حرفه ای در ایتالیاست . این مرکز به مدت سی سال محل برگزاری مسابقات مختلف قهرمانی و برنامه های متعددی مانند تست های استقامتی است . مدیران این مرکز برای اینکه بتوانند تجربه اتومبیلرانی را برای افراد بیشتری نمایش بدهند از محصولات دوربین مداربسته هایک ویژن استفاده کردند .

دوربین اسپید دام هایک ویژن ، هیجان مسابقات اتومبیلرانی را افزایش می دهد !


برای توسعه اتومبیلرانی و معرفی این مرکز به همگان ، آنها تصمیم گرفتند تا رویداد های رایگان خود را در شبکه های مختلف انتشار بدهند ، از این رو از DirectE20 ، شریک قدیمی خود در صنعت صوتی و تصویری ، خواستند تا راه حلی برای پخش مستقیم فیلم های مورد نظر در یوتیوب ، فیس بوک و سایر رویدادهای اجتماعی ارائه کند. پس از بررسی موارد درخواستی و مطرح شدن نیاز ها ، نتیجه مورد نظر مشخص شد . برای اینکه هیجان بالای مسابقات به بینندگان منتقل شود ، آنها نیاز به دوربین هایی بود که بتوانند از اتومبیل هایی که با سرعت بسیار زیاد حرکت می کنند تصویر برداری کند، همچنین به علت غیر قابل پیش بینی بودن آب و هوای اروپا ، آنها به دنبال راهکار مناسبی بودند که حتی در شرایط نامساعد جوی و نور بسیار کم هم بتواند تصاویر بسیار با کیفیتی ارائه نماید . برای پوشش مسابقات از دوربین های اسپید دام هایک ویژن با وضوح تصویر دو و چهار مگا پیکسل در کنار رکوردر های سری 96 و 77 استفاده شد .


نصب دوربین مداربسته

وضوح بالای تصویر ، قدرت زوم زیاد ، فوکوس اتوماتیک سریع و ردیابی هدف بدون افت کیفیت از ویژگی های دوربین اسپید دام هایک ویژه است که برای پوشش مسابقات مناسب است . همچنین جهت مشاهده و مدیریت تصاویر از نرم افزار رایگان IVMS-4200 هایک ویژن استفاده می شود . همه این محصولات در یک اتاق کنترل متحرک در نظر گرفته شد . تصاویر اتومبیل ها با سرعت بالا تصویر بردار شده و برای ضبط یا نمایش زنده به اتاق کنترل ارسال می شد . به منظور القای احساس مناسب به بیننده دوربین ها در محل هایی نصب شدند که نمای منحنی پیست مشخص باشد و زاویه دید دوربین به گونه ای باشد که بیننده حس حضور در پیست را داشته باشد . سرجیو پرونی مدیر مجموعه نیز در این خصوص گفت : از مجموعه هایک ویژن بخاطر ارائه محصولات مناسب و ارائه زاویه دید مطلوب قدردانی می کنم . امروز می توانیم تصاویر ویدیویی با کیفیتی جمع آوری کنیم که پاسخگوی نیاز مخاطبان ما باشد. علاقه مندان می توانند مسابقات مسابقه زنده را دنبال کنند و مطالب جمع آوری شده و ثبت شده نیز بعداً می تواند برای ساخت فیلمهای تبلیغاتی یا اهداف دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. ما از انتخاب های فنی و بالاتر از همه نتایج به دست آمده بسیار راضی هستیم. سیستم های مدار بسته هایک ویژن به لطف سادگی و انعطاف پذیری بالایشان در کنار سیستم نوآورانه ای که دارند بهترین عملکرد را در پوشش مسابقات بر اساس استاندارد هایی که مورد توجه ماست ، ایجاد کرده است و ما از این موضوع بسیار هیجان زده هستیم .

بیشتر بخوانید:
بهترین دوربین‌ مدار بسته انواع دوربین مداربسته

وب اپلیکیشن چه تفاوتی با اپلیکیشن دارد؟



وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب، نامی است که این روز‌ها زیاد شنیده می‌شود و شرکت‌ها و استارت آپ‌های بزرگی در حال تغییر سیستم خود از اپلیکیشن مستقل به وب اپلیکیشن هستند.

حال شاید از خود بپرسید وب اپلیکیشن چه تفاوتی با اپلیکیشن مستقل موبایل دارد و چه مزایا و معایبی را در خود جای داده است؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل بپردازیم.

تاریخچه وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب

بیاید نگاهی کوتاه به تاریخچه وب سایت بیندازیم و کم کم به سراغ وب اپلیکیشن که امروزه آن را با نام PWA می‌شناسیم برویم.

  • به نظر شما اجداد وب اپلیکیشن‌ها از چه تاریخی پا به دنیای اینترنت گذاشته‌اند؟ درست است، سال ۱۹۹۰ میلادی اسناد متنی در قالب صفحات استاتیک HTML بر پهنه اینترنت به وجود آمد.
  • پس از آن امکان قرار دادن تصاویر، ویدیو‌ها و فایل‌‌های صوتی در صفحات HTML فراهم شد اما ایراد اساسی که این صفحات داشتند، استاتیک بودن آن‌ها بود. در سال ۱۹۹۵ میلادی زبان برنامه نویسی با نام جاوا اسکریپت برای حل این مشکل به وجود آمد تا بتواند رنگ و رویی تازه به صفحات وب ببخشد.
  • در سال ۲۰۰۵ صفحات وب با تغییر جهت از استاتیک به داینامیک و همراه با معرفی Ajax، شکل و رویی تازه به خود گرفتند و از این سال به بعد، زمینه‌ای برای ظهور وب‌سایت‌های واکنش گرا و وب اپلیکیشن‌ها در سبکی جدید شکل گرفت.
  • درست است که وب اپلیکیشن توانسته جایگاه خود را به خوبی در تاریخچه وب حفظ کند اما این کافی نبوده است و با به وجود آمدن فن‌آوری‌های مدرن نیاز بود تا این سیستم هم دستخوش تغییراتی باشد؛ به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ “الکس راسل” و “فرانسیس برمن” به صورت رسمی PWA که مخفف Progressive Web Application است را معرفی کردند و شروع تازه وب اپلیکیشن یا برنامه‌های تحت وب امروزی را می‌توان از سال ۲۰۱۵ به بعد عنوان کرد.

به عبارت دیگر وب اپلیکیشن‌های امروزی تا جایی پیشرفت کرده‌اند که نمی‌توان تفاوتشان را با اپلیکیشن‌های مستقل چندان حس کرد.

تا به این جا تاریخچه وب و سیر تکاملی آن را که به وب‌اپلیکیشن‌های امروزی منجر شده است دنبال کردیم، اما در ادامه بیشتر با وب‌اپلیکیشن با معنا و مفهوم امروزی یعنی PWA بیشتر آشنا خواهیم شد.

وب اپلیکیشن چیست؟

ترکیبی از اپلیکیشن‌های مستقل و وب سایت که بر روی مرورگر‌های تلفن همراه قابل اجرا است را وب اپلیکیشن پیش رونده یا PWA گویند.

بررسی وب اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌ تحت وب

میلیون‌ها شغل از اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی ارزان قیمت استفاده می‌کنند و مطمئنا این مشاغل برای ارتباط با مشتری و مخاطب خود به پیش نیاز‌هایی وابسته هستند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان وب سایت دانست؛ اما رشد تکنولوژی و فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند در دنیا باعث شد که این پیش نیاز‌ها دستخوش تغییرات باشند به طوری که امروزه بسیاری از کاربران در سراسر دنیا با استفاده از موبایل اقدام به جستجو و خرید محصولات مورد نیاز خود می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ و با توجه به افزایش کاربران موبایل نسبت به دسکتاپ گروهی از توسعه دهندگان، وب اپلیکیشن‌های پیش رونده را به بازار معرفی کردند.

وب اپلیکیشن‌های پیش رونده ترکیبی از کدهای سمت سرور (مانند PHP و ASP) و کد‌های سمت کاربر (با کدهای JavaScript و HTML) هستند که اطلاعات را به سمت آن‌ها هدایت می‌کنند.

​​چگونه یک مصاحبه موفق در فرآیند طراحی محصول داشته باشیم؟

وب اپلیکیشن چگونه کار می‌کند؟

اپلیکیشن‌های تحت وب معمولا از کد‌هایی مانند جاوا اسکریپت و PHP تشکیل شده‌اند و این زبان‌ها به طور کامل از مرورگر‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند.

کارکرد وب اپلیکیشن‌ها بدین صورت است که وب اپلیکیشن یک درخواست را به وب سرویس برای مدیریت کلاینت ارسال می‌کند، سپس سرور وظایف مربوطه را انجام می‌دهد. پس از آن پاسخ را در قالبی مشخص به سمت وب اپلیکیشن می‌فرستد.

در اینجا می‌توانید به طور خلاصه زمان شروع تا پایان فرآیند وب اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید.

  • کاربر از طریق مرورگر یا اپلیکیشن تحت وب خود یک درخواست به سمت وب سرور می‌فرستد.
  • وب سرور درخواست را به سمت سرور مناسب وب اپلیکیشن انتقال می‌دهد.
  • سرور وب اپلیکیشن درخواست را پردازش می‌کند (این درخواست‌‌ها می‌توانند جستجو در پایگاه داده یا پردازش اطلاعات باشند) و پس از آن نتایج داده‌های درخواستی ایجاد می‌شوند.
  • سرور وب اپلیکیشن اطلاعات خواسته شده یا پردازش شده را به سمت وب سرور ارسال می‌کند.
  • وب سرور در نهایت اطلاعات درخواستی را به سمت مرورگر کاربر ارسال می‌کند تا در صفحه نشان داده شود.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


به دنبال طراحی اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن هستید؟

در استودیو طراحی نارون ما به صورت تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن و وب اپلیکیشن کار می‌کنیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان طراحی اپلیکیشن

مزایای استفاده از وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب چیست؟

حال که از عملکرد وب اپلیکیشن‌ها آگاه شدیم بد نیست نگاهی به مزایای این سیستم نسبت به اپلیکیشن‌های مستقل بیاندازیم.
  • اپلیکیشن‌های تحت وب بدون در نظر گرفتن سیستم عامل بر روی تمامی دستگاه‌ها قابل اجرا هستند. با این وجود دیگر تفاوتی ندارد که کاربر اندروید یا iOS باشید، شما بدون نیاز به اپ استور‌ها و تحریم‌های مختلف می‌توانید وب اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب و استفاده کنید.
  • همه کاربران می‌توانند به نسخه‌ای مشابه دسترسی داشته باشند و تقریبا تمامی مشکلاتِ سازگاری با دستگاه‌های هوشمند از بین خواهد رفت.
  • دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن نخواهد بود، بنابراین محدودیت حافظه موبایل یا تبلت از بین خواهد رفت.
  • هزینه‌ها برای صاحبان کسب و کار و کاربران کاهش می‌یابد زیرا پشتیبانی و نگه‌داری در سمت کسب و کار کمتر شده است.
  • کاربران برای اجرای اپلیکیشن دیگر نیاز به داشتن دستگاه‌ها با قدرت پردازش بالا و همچنین سیستم‌عامل‌های خاص نیستند.
  • کاربر همیشه در حال استفاده از نسخه آخر اپلیکیشن خواهد بود.

نتیجه گیری

افزایش استفاده از اینترنت در میان مردم و شرکت‌ها باعث شده مشاغل و کسب و کار‌های مختلف به صورت مستقیم تحت تاثیر آن قرار گیرند؛ به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها در حال تغییر اپلیکیشن‌های خود از مدل‌ سنتی به ابری هستند.

علاوه بر این وب اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند در کنار عملکرد موفق خود، هزینه‌ها را در سمت کارفرما و کسب و کار کمتر کنند.

وب اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، مایکروسافت ورد، دراپ باکس و … عملکردی مشابه نسخه دسکتاپ به کاربران ارائه می‌دهند و در عین حال بر روی تمامی مرورگر‌ها و سیستم عامل‌ها در دسترس هستند.