مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تفاوت زوم اپتیکال و زوم دیجیتال دوربین مداربسته


اصطلاحا zoom به معنای بزرگتر کردن سوژه موردنظر با کمک لنز و بدون نزدیک شدن به آن است. به طور کلی دو نوع زوم داریم: زوم اپتیکال و زوم دیجیتال. زوم اپتیکال بر اساس تغییر فاصله کانونی لنز عمل می کند. هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد میزان بزرگنمایی بیشتر خواهد بود. با ما همراه باشید تا به طور گسترده با مباحث زیر که در رابطه با کار زوم دوربین مداربسته است آشنا شوید:

  • زوم چیست؟
  • شیوه کار زوم اپتیکال
  • شیوه کار زوم دیجیتال
  • فرق زوم دیجیتال و زوم اپتیکال در دوربین مداربسته چیست؟
  • انواع لنز دوربین مداربسته و نوع زوم آن
 
 

زوم چیست؟

کلا زوم وجود خارجی ندارد. اصطلاح زوم زمانی به کار می رود که نشان دهد یک لنز دوربین تا چه میزان می تواند یک شی در مسیر دوردست را بزرگ نشان دهد. در واقع زوم نسبت بین کوتاهترین و طولانی ترین فاصله کانونی یک لنز است. به عنوان مثال یک لنز 100-10 میلی متری زوم 10برابری دارد در حالی که لنز 25-100 میلی متری زوم 4 برابری دارد.

 
 
 

شیوه کار زوم اپتیکال

 

اگر از طریق تلسکوب به ماه نگاه کرده باشید ماه را بدون کاهش کیفیت نزدیک ترخواهید دید. به این دلیل اینکه در تلسکوپ زوم اپتیکال به  کار رفته است شما ماه را با کیفیت عالی می توانید مشاهده کنید.

زوم اپتیکال وابسته به نوراست. در این روش با تغیر مسیر حرکت نور با کمک لنز می توانید اندازه تصویر مورد نظر را تغییر دهید. در واقع شیشه ای که درون لنز قرار دارد به دلیل قابلیت متحرک بودن امکان زوم به انداره دلخواه را می دهد.

 
دوربین اسپید دام
 

زوم اپتیکال بهترین نوع زوم می باشد زیرا تصاویری که ارایه می دهد بر اساس دستکاری امواج نوری است که به سنسور تصویر می رسد. بنابراین تصاویر بدون اینکه اطلاعاتی از دست دهند بزرگ دیده می شوند.

 
 

شیوه کار زوم دیجیتال

 

زوم دیجیتال همانند زوم اپتیکال جهت بزرگنمایی شی مورد نظر در دامنه دید به کار می رود. اما زوم دیجیتال به هیچ ادوات جانبی به جز نرم افزار نیاز ندارد. در این شیوه همان بخشی را که می خواهیم می بریم و عملیات زوم کردن با بزرگتر شدن اندازه تصویر صورت می گیرد. مهمترین عامل در زوم دیجیتال تعداد پیکسل هایی است که از سوژه گرفته شده است.
پایه و اساس زوم دیجیتال، برنامه نویسی و دیجیتال است. به همین دلیل با افزایش زوم کیفیت تصویر کاهش می یابد. 

 
زوم اپتیکال
 

دلیلش این است که چون ما فقط مجموعه ای از داده های مشخصی از یک تصویر را گرفته ایم، اگر بخواهیم آن تصویر را بزرگتر ببینیم باید به همان مجموعه داده های اولیه اتکا بکنیم. بنابراین قابلیت زوم اپتیکال یا همان زوم فیزیکی را به ما نمی دهد. بنابراین در زوم دیجیتال دوربین مداربسته، تصویر واقعا بزرگتر نمی شود. بلکه فاصله کانونی لنز دوربین مدار بسته ثابت باقی می ماند و از روشی به نام جاگذاری (INTERPOLATION) استفاده می شود. به این ترتیب یک سری پیکسل های اضافی بر اساس پیکسل های موجود در تصویر اضافه شود.

 
 

فرق زوم دیجیتال و زوم اپتیکال چیست ؟

 

زوم دیجیتال بر اساس نرم افزار کار می کند اما زوم اپتیکال سخت افزاری و زوم واقعی است. در زوم اپتیکال از طریق اهرم یا ادوات تعبیه شده در دوربین می توان فاصله کانونی را کم و زیاد کرد.  اما زوم دیجیتال یعنی زوم کردن روی مرکز سوژه از طریق نرم افزار.

به زبان ساده تر کارکرد زوم دیجیتال مشابه نرم افزار فتوشاپ است. اگر داخل فتوشاپ بر روی یک عکس زوم کنید خواهید دید که کیفیت عکس به شدت کاهش می یابد. در حالی که در زوم اپتیکال ما شاهد کاهش کیفیت نخواهیم بود.

کاربران گاهی برای بزرگنمایی تصاویر از پیش ذخیره شده در دوربین مداربسته از زوم دیجیتال استفاده می کنند. این در حالی است که زوم اپتیکال دوربین مداربسته فقط برای تصاویر لایو می باشد که می توانید روی سوژه مورد نظر زوم کنید.

 برای بزرگنمایی تصاویر از پیش ذخیره شده در بازپخش دوربین مداربسته از زوم دیجیتال استفاده می شود. در حالی که از زوم اپتیکال دوربین مداربسته فقط برای تصاویر لایو و تعقیب بر روی سوژه مورد نظر خود استفاده می شود.

زوم اپتیکال
 
 

انواع لنز دوربین مداربسته و نوع زوم آن

 

لنز دوربین مداربسته کلا به دو دسته تقسیم می شوند:

 

لنز ثابت

Fix

لنزهای ثابت همیشه فاصله کانونی ثابتی دارند. این یعنی اینکه پس از نصب، زاویه دید دوربین ثابت است و نمی توان آن را تغییر داد. در کاربری های معمولی لنزهای ثابت به دلیل قیمت مناسب آن معمولا پرکاربردتر هستند.

 
 

لنز متغیر

Varifucal

لنزهای وریفوکال امکان تغییر فاصله کانونی به صورت دستی، آن هم در یک بازه مشخصی را دارند. البته لنزهای موتوردار یا موتورایز را می توان از راه دور،  فاصله کانونی شان را تغییر داد.

 
 

زوم اپتیکال دوربین مداربسته نیز در دوربین هایی با لنز متغیر یا همان وریفوکال وجود دارد. بنابراین اگر زوم دوربین مداربسته برایتان پراهمیت است باید دوربین هایی را تهیه بکنید که دارای زوم وریفوکال می باشند.

زوم دوربین وریفوکال به صورت رایج بین 2.8-12، 3.5-9 و 5-50 می باشد. هر چه دامنه فاصله کانونی بیشتر باشد دوربین مداربسته قدرت زوم و بزرگنمایی بیشتری دارد.

 

1.      سیستم های امنیتی هوشمند    خانه های هوشمند    فروشگاه اسمارت سکیوریتی   نمونه های شهر هوشمند


بالا بردن کیفیت تصاویر دوربین مداربسته


ممکن است برایتان پیش آمده باشد اموالتان در محلی که دوربین در آن نصب است به سرقت رفته اما پایین بودن کیفیت تصاویر دوربین مداربسته مانع از شناسایی فرد سارق شده است. برای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته لازم است قبل از خرید دوربین اطلاعاتی راجع به دوربین مداربسته داشته باشید. البته ممکنِ دوربین تان از لحاظ سخت افزاری قوی باشد، اما باز هم از کیفیت تصاویر آن راضی نباشید که برای این مساله هم راه حل خواهیم داشت. در ادامه با مباحث زیر آشنا خواهید شد:

  • عواملی که باعث ایجاد اختلال در تصویر دوربین مداربسته می شود
  • تکنولوژی افزایش کیفیت دوربین مداربسته
  • استفاده از نرم افزار بهبود کیفیت تصاویر و دانلود آن
 
 

عواملی که باعث ایجاد اختلال در تصویر دوربین مداربسته می شود:

  • رزولوشن مانیتوری که جهت مشاده تصاویر از آن استفاده می کنید دارای رزولوشن پایینی باشد.
  • احتمال دارد لنز دوربین مداربسته کثیف باشد.
  •  امکان زوم دوربین وجود نداشته باشد.
  • طول کابلی مورد استفاده، بلند است.
  •  چنانچه از دوربین مداربسته بی سیم استفاده می کنید این امکان وجود دارد که سیگنال Wifi ضعیف باشد.
  •  تصویر دوربین مداربسته دارای رزولوشن پایینی است.
    در صورتی که عوامل گفته شده باعث افت کیفیت دوربین نشده باشد. بهتر است قبل از خرید با یکسری از تکنولوژی های دوربین مداربسته آشنا شوید که می توانند در بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته تاثیر بسیاری داشته باشند.
 
 
 

تکنولوژی افزایش کیفیت دوربین مداربسته

در این بخش به 6 قابلیت دوربین مداربسته که تاثیر فوق العاده ای بر کیفیت تصاویر دارد را شرح می دهیم:

 
  1. وضوح تصویر یا Resolution
 

واحد اندازهگیری رزلوشن مگاپیکسل است. هرچه رزولوشن دوربین بالا باشد وضوح تصویر و کیفیت فیلم بالاتر خواهد رفت. البته شما باید بدانید که چه دوربینی با چه رزولوشنی را در کجا قرار دهید. به عنوان مثال برای فضای بیرون باید از دوربین با کیفیت بالا جهت خواندن پلاک دوربین استفاده کرد. در حالی که برای یک اتاق 3*3 اصلا نیاز به دوربین با کیفیت بسیار بالا نیست.

همچنین باید در هنگام خرید دقت کنید که کیفیت وضوح تصویر با میزان کیفیتی که دستگاه ضبط پشتیبانی می کند همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر دستگاه dvr تا 3 مگاپیکسل را پشتیبانی می کند. اما شما دوربین 5 مگاپیکسلی خریداری کرده باشید. در نهایت نمایشگر تصویر 3 مگاپیکسلی را نشان خواهد داد.

 

2. قابلیت WDR دوربین مداربسته

 
 

عموما دوربین های اصلی که در مقابل درب وردوی و فضای بسته قرار دارند، عموما چهره شخصی که وارد محیط داخلی می شود را سیاه و غیرقابل شناسایی نشان می دهد. درواقع اختلاف شدید نور بین محیط داخلی و بیرونی باعث بروز چنین پدیده ای می شود.
به همین دلیل بسیاری از کمپانی های سازنده دوربین مداربسته همچون هایک ویژن تکنولوژی WDR را به دوربین مداربسته اضافه کرده اند. قابلیت WDR دوربین مداربسته اختلاف نور موجود در تصویر را جبران می کند و تصویر شفافی را به شما اریه می دهد.
برای آشنایی بیشتر با این قابلیت می توانید مقاله ” WDR چیست ” را بخوانید.

 
قابلیت wdr
 
 

3. قابلیت فیلترIR-CUT

 

حتما برای اینکه دوربین مداربسته بتواند در شب نیز تصاویر را ضبط کند باید دارای قابلیت دید در شب یا IR باشد. قابلیت IR باعث می شود دوربین در شب از امواج مادون قرمز که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست استفاده کند.

اما مشکلی که ممکن است پیش بیاید این است که دوربین قابلیت دید در شب دارد به دلیل اینکه به جذب مادون قرمز حساس است و در روز نیز میزان امواج مادون قرمز زیاد است، تصاویر ضبط شده در روز دارای رنگبندی غیرطبیعی است.

برای حل این مشکل از تکنولوژی IR-CUT استفاده می شود. عملکرد این قابلیت به این صورت است که در روز فقط به امواج مرئی اجازه عبور می دهد و مانع از عبور امواج مادون قرمز می شود. اما به هنگام شب هنگامی که LEDهای مادون قرمز فعال می شود IR-CUT غیرفعال شده و نور مادون قرمز قابل رویت می شود.

 

قیمت IR CUT دوربین مداربسته

 
 

4. قابلیت Super Low Illustration دوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته ای که دارای قابلیت Super Low Illustration باشد به حداقل نور برای تشکیل تصویر نیاز دارند. از قابلیت فوق در مکان¬هایی می توان استفاده کرد که امکان استفاده از دوربین مداربسته دید در شب وجود نداشته باشد.

 
 

5. نرخ فریم یا frame rate

 

 

نرخ فریم بیانگر تعداد تصاویر یا فریم های دوربین مداربسته در هر ثانیه که با FPS نشان می دهند. 15 FPS معمولا کیفیت بسیار پایینی دارد. بنابراین بهتر است نرخ فریم دوربین مداربسته بین 25-30 فریم در ثانیه باشد. نرخ فریم هر دوربین در کاتالوگ محصول آمده است.

 
 

6. قابلیت DIS دوربین مداربسته

 
 

 

گاهی دوربین مداربسته در محلی نصب شده است که در معرض باد، طوفان یا سایر عواملی است که باعث لرزش آن می شود. در نتیجه لرزش به وجود آمده باعث پرش تصاویر خواهد شد. از این رو تکنولوژی DIS باعث می شود تصاویر به هنگام لرزش نیز کیفیت مطلوبی را داشته باشند. از این رو موجب بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته می شود.

 
 

قابلیت تکنولوژی DIS

  • تنظیم نور در شب
  • اسکن تصاویر متحرک
  • تنظیم درجه حرارت ( در فضاهایی که دمای بین 40- درجه و 70+ درجه سانتیگراد است، می تواند کار کند)
  • رزولوشن بالا
 
 

استفاده از نرم افزار بهبود کیفیت تصاویر

گاهی ممکن است با وجود انتخاب دوربینی با قدرت سخت افزاری بسیار مطلوب، باز هم کیفیت تصویر مورد دلخواه شما را ارایه ندهد. یا دوربینی که تهیه کرده اید ممکن است دارای کیفیت بسیار پایینی باشد. از این رو می توانید از نرم افزارهای موجود برای بهبود تصاویر ضبط شده استفاده کنید.

نرم افزار پردازش تصویر دوربین مداربسته Video Cleaner 

 

 Video Cleaner نرم‌ افزار بهبود تصاویر دوربین‌ های مداربسته است. این نرم افزارمی‌‌توانید تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته را تجزیه و تحلیل کند. این نرم افزار بیشتر در زمینه شفاف سازی تصاویر مبهم و همچنین یافتن سرنخ‌ های مرتبط با جرایم، کاربرد بسیاری دارد.

ویژگی های نرم‌افزار VideoCleaner:

  • پردازش پروژه هایی که حاوی شواهد و مدارک است
  • ارائه ابزارهایی پیشرفته برای شفاف سازی تصاویر مبهم
  • امکان پاکسازی تصویر یا هرآنچه که پلاک خودرو را پوشانیده است
  • ارائه دستورالعمل‌هایی برای استفاده از ابزارها و قابلیت‌های پیچیده نرم‌افزار
 
بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته
دانلود نرم افزار VideoCleaner
 

البته به یاد داشته باشید بهترین نرم افزارها نیز امکان افزایش رزولوشن تا بیش از 10- 20 درصد را ندارند. چون هنگامی که تصاویر با کیفیت پایین ضبط می شود، بخش زیادی از تصویر از بین رفته است. از این رو امکان باز تولید اطلاعات از بین رفته با نرم افزار تقریبا غیرممکن است. پس بهتر است از همان ابتدا در هنگام خرید دوربین با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی


ممکن است برایتان سوال شده باشد که آیا می توان فیلم دوربین مداربسته را در تلویزیون تماشا کرد؟ برای این کار کافی  است از طریق آنتن مرکزی تصاویر را به تلویزیون انتقال داد. در این مقاله ما به شما نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی را آموزش خواهیم داد.

 
 

آنتن مرکزی چطور کار می کند؟

در بعضی از ساختما‌ن ها به جای اینکه برای هر واحد یک آنتن جداگانه نصب کنند؛ از یک آنتن مرکزی جهت دسترسی اهالی ساختمان به تصاویر تلویزیون استفاده می کنند. روش کار سیستم آنتن مرکزی بسیار ساده است. در ساده ترین حالت، سیستم آنتن مرکزی از یک آنتن، یک تقویت کننده و یک یا چند اسپلیتر یا تقسیم کننده تشکیل شده است.

هر یک از تجهیزات سیتم آنتن مرکزی وظیفه خاصی را دارند. به عنوان مثال آنتن وظیفه دریافت سیگنال های تلویزیونی را انجام می دهد. تقویت کننده، خروجی آنتن را تقویت می کند. در واقع تقویت کننده کمک می کند تا پس از تقسیم سیگنال ها دچار افت نشوند. بخش اسپلیتر یا تقسیم کننده هم تقسیم کردن مساوی سیگنال ورودی بین خروجی ها می باشد.

 

مزیت آنتن مرکزی در ساختمان

کاهش هزینه‌ به منظور تامین آنتن مجزا برای هر واحد

کاهش سیم‌کشی‌های مجزا برای هر واحد

حفظ زیبایی ظاهری و نظم ساختمان

کاهش اختلالات سیگنالی ناشی از آنتن های متعدد

همچنین، عدم شلوغی و به‌هم ریختگی پشت بام

 

 

معایب آنتن مرکزی برای دوربین مداربسته

عدم امکان بازپخش تصاویر:

با اتصال سیستم مداربسته به آنتن مرکزی شما امکان بازبینی تصاویر یا دسترسی به منوهای دستگاه را در محل نمایش آنها ندارید.

رزولوشن پایین: 

انتقال تصاویر دوربین ها به صورت PAL است. به همین دلیل رزولوشن تصویر دوربین ها به شدت هنگام نمایش کاهش می یابد.

 

دوربین مداربسته چگونه به سیستم آنتن مرکزی وصل می شود؟

به دلیل متفاوت بودن سیگنال دوربین مداربسته و آنتن مرکزی، نمی توان این دو سیستم را مستقیما بهم وصل کرد. جهت اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی از وسیله ای به نام مدولاتور RF کمک گرفته می شود. مدولاتور RFجهت همسان کردن سیگنال های دو سیستم دوربین مداربسته و آنتن مرکزی به کار می رود.

امروزه به منظور سادگی بیشتر از مدولاتورهای فول باند RF برای اتصال دستگاه DVR به آنتن مرکزی استفاده می شود.

اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی
 
 
 

مدولاتور چطور باید متصل شود؟

 

 

خروجی آنتن با خروجی دستگاه های ضبط DVR و NVR متفاوت است. بنابراین نمی توان بصورت مستقیم دستگاه ضبط را به آنتن مرکزی وصل کرد. به همین دلیل نیز از مدولاتور استفاده می شود. مدولاتور یک نوع تبدیل کننده می باشد که خروجی DVR را به ورودی VHFو UHF تبدیل می کند.
در واقع مدولاتور دارای یک ورودی RF و یک خروجی RF و یک ورودی تصویر (Video In) و یک یا دو ورودی صدا (Audio In R and L) است.

 
اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی
 

 

1- نحوه اتصال مدولاتور به DVR

جهت اتصال مدولاتور به DVR، خروجی DVR که به صورت صدا و تصویر می باشد را باید با یک عدد کابل RCA که دارای سه رشته سیم می باشد به ورودی های مدولاتور وصل می کنیم. یک ورودی مخصوص تصویر است و دو ورودی دیگر مربوط به صدای راست و چپ است.

پس از آن باید کانال خروجی مدولاتور را تنظیم کرد. حتما برای انتخاب کانال خروجی کمی دقت کنید. چون اگر کانالی را انتخاب کنید که در آن کانال صدا و سیما نیز شبکه ای را پخش کند تصویر دوربین ها با تصویر شبکه تلویزیونی تداخل خواهد کرد. حتی ممکن است خروجی مدولاتور دچار اعوجاج شده و یا کلا قطع شود. ( در ادامه فرکانس های شبکه های تلویزیونی ایران را ذکر خواهیم کرد ).

 
 
 

 

2- نحوه اتصال آنتن مرکزی به مدولاتور

بعد از اتصال DVRبه مدولاتور؛ باید آنتن مرکزی را به ورودی RF مدولاتور وصل کرد. برای این کار ازکابل RG 6 با مقاومت ۷۵ اهم و فیش F استفاده می شود. سپس باید خروجی مدولاتور را با کابل RG6 به ورودی آمپلی فایر (تقویت کننده) وصل می کنیم. خروجی آمپلی فایر هم از قبل به اسپلیتورها وصل شده است.

 
 
 

آمپلی فایر چیست و چگونه کار می کند؟

حال که با نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی آشنا شدید بهتر است در مورد آمپلی فایر اطلاعاتی داشته باشید. آمپلی فایر ها معمولا یا مولتی باند هستند که دارای چندین ورودی می باشند. یا ممکن است آمپلی فایر به صورت تقویت کننده خط باشد که دارای یک ورودی است.
در آمپلی فایر خطی به دلیل تنها یک ورودی، تفاوتی ندارد که کانال خروجی مدولاتور، روی چه باندی تنظیم کنید. اما در آمپلی فایر های مولتی باند باید خروجی مدولاتور را به ورودی آمپلی فایری وصل کنید که کانال مدولاتور روی آن کانال انتخاب کرده اید.

  • اگر کانال مدولاتور را بین کانال های ۵ تا ۱۲ انتخاب کنید باید به ورودی VHF آمپلی فایر وصل شود.
  • اگر کانال مدولاتور را بین ۲۰ تا۶۰ انتخاب کنید. باید خروجی مدولاتور را به ورودی UHF آمپلی فایر وصل شود.
 
 
 

آیا می توان NVR را نیز به آنتن مرکزی متصل کرد؟

بله، از طریق استفاده از تبدیل VGA به AV می توانید خروجی دیجیتال دستگاه NVR را به آنالوگ تبدیل کرد. بنابراین، از این طریق می توان، دستگاه دوربین های IP را به سیستم آنتن مرکزی متصل کرد. توجه داشته باشید با اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی انتقال به صورت آنالوگ است که باعث کاهش رزلوشن می شود.

1.      دوربین مداربسته تیاندی        خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

2.      قیمت جی پی اس حیوانات   ردیاب سالمندان  هایک ویژن تهران آداپتور صنعتی دوربین مدار بسته


دوربین لامپی


اخیرا سارقین با پوشاندن چهره خود اقدام به سرقت دوربین مداربسته و حتی دستگاه ضبط می کنند. از این رو کاربران خیلی به دنبال دوربین ها نامحسوس هستند که امنیت خود را حفظ کنند. از این رو دوربین لامپی بین مشتریان خیلی پرطرفدار شده است. دوربین های لامپی یکی از انواع دوربین مداربسته بی سیم می باشد. در ادامه بیشتر با نحوه عملکرد این دوربین و نحوه انتقال تصویر آن صحبت خواهیم کرد.

 
 

دوربین لامپی چیست؟

دوربین مداربسته لامپی یک سیستم نظارتی است که امکان دید 360 درجه ای دارد. به همین دلیل مانند دوربین چشم ماهی (Fisheye) دارای تصویر پانوراما می باشد. بنابراین دوربین های لامپی دارای زاویه دید گسترده ای می باشند. به طوری که می توانید تنها با یک عدد از این دوربین ها  یک سالن تقریبا بزرگ مثلا تا حدود 80 متر مربع را به طور کامل و با کیفیت بالا پوشش داد.

 

در واقع می توان گفت دوربین مداربسته لامپی نوع دیگری از دوربین چشم ماهی است

 

قابلیت دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته مینی لامپی با لنز واید چشم ماهی خود می شود گفت جز پیشرفته ترین دوربینهای‌ مدار بسته است. دوربین های لامپی دارای WiFi بوده. لذا انتقال تصاویر به روش اینترنتی P2P است. لذا دوربین مداربسته لامپی یک گزینه مناسب براینظارت نامحسوس برای امکان مسکونی، تجاری و صنعتی است.
یکی از قابلیت های دیگر دوربین مداربسته لامپی، خاموش و روشن کردن لامپ دوربین از راه دور است. شما می توانید از طریق نرم افزار موبایل لامپ این کار را انجام دهید. پس می توانید در هر جای دنیا که باشید لامپ را خاموش یا روشن کنید.
دوربین مداربسته لامپی با قابلیت تشخیص حرکت با داشتن سایر قابلیت ها می تواند یک گزینه ایده آل باشد. همچنین برخی از دوربین های لامپی دارای میکروفن و بلندگو هستند که برای نظارت بر کودک می تواند خیلی مفید باشد.

 
 
 

ویژگی و مشخصات دوربین های لامپی

 
  • دارای بدنه پلاستیکی مقاوم جهت مقاومت در برابر ضربات ضعیف
  • انتقال تصویر برروی موبایل و تبلت های ios و اندروید
  • دارای لنز 360 درجه که محیط را کامل پوشش می دهد
  • پشتیبانی از رم micro SD تا 64 گیگابایت
  • ضبط تصاویر برروی حافظه 64 گیگ تا یک هفته و به صورت اتومات دوربین پاک خواهد شد
  • امکان مشاهده تصاویر  ذخیره شده برروی موبایل و تبلت بدون خارج کردن حافظه از داخل لامپ
  • قابلیت شنود و مکالمه بسیار مناسب
  • دارای LED برروی دوربین که به وسیله نرم افزار می توان روشن و خاموش کرد یا می توان طوری تنظیم کرد که در شب لامپ به صورت اتومات روشن شود
  • نصب و فعالسازی بسیار آسان دوربین مخفی لامپی
  • دوربین مداربسته لامپی دید در شب
  • این مدل از دوربین های لامپی مجهز به قابلیت IR هستند که امکان تصویربرداری در شب را بسیار آسان می کند.
 
دوربین لامپی
 

قیمت دوربین لامپی

قیمت دوربین لامپی نسبت به سایر دوربین های مداربسته مقرون به صرفه تر است. در ارزانترین حالت جهت احداث سیستم حفاظتی شما به چند دوربین، یک دستگاه ضبط کننده و کابل و سایر تجهیزات نیاز دارید. اما مساله این است که این سیستم های نظارتی دارای محاسنی می باشند که دوربین مداربسته لامپی از آن محروم است.

پس درست است که دوربین مدار بسته لامپی با سیستم امنیتی مجهز اختلاف قیمت محسوسی دارد. اما شما باید با توجه به نیاز کاربری که دارید نوع دوربین مداربسته را انتخاب کنید. در این زمینه بهتر است قبل از خرید با یک کارشناس فروش مشاوره کنید.

 

معایب دوربین مداربسته لامپی

  • عدم اتصال دوربین مداربسته لامپی به دستگاه‌های NVR و DVR: دوربین های لامپی به دلیل عدم پشتیبانی از NVR و DVR از کارت حافظه برای ثبت تصاویر استفاده می کند. کارت حافظه اصولا پاسخگو نیاز مصارف خانگی است و برای مصارف تجاری خیلی محدود می باشد.
  • وجود تصاویر پانوراما: ثبت تصاویر پانوراما توسط دوربین مداربسته لامپی را می توان از نقاط ضعف این دوربین بر شمارد. به دلیل اینکه تشخیص جزئیات در این نوع تصاویر کمی دشوار و زمانبر است. برعکس دوربین‌های تخت تصاویر را به صورت ساده و با کیفیت ضبط می‌کنند.
 
 
 

نصب دوربین لامپی

 

از جمله دغدغه کاربران دوربین مداربسته، بعد از خرید دوربین نصب آن است.  اما خبر خوبی که در مورد نصب دوربین مداربسته لامپی می توان به شما داد این است که برای نصب این دوربین کافی است این دوربین مثل لامپ به سرپیچ متصل کنید.

بنابراین نصب فیزیکی دوربین مداربسته لامپی فوق العاده ساده است. فقط باید توجه کنید که دوربین در مرکز باشد تا زاویه 360 درجه را پوشش دهد. پس از نصب فیزیکی نوبت به تنظیمات نرم افزاری و انتقال تصویر دوربین مدار بسته لامپی می رسد.

 
دوربین لامپی
 

نصب اپلیکیشن دوربین مداربسته لامپی

با استفاده از اپلیکیشن دوربین، می توان تصاویر را به صورت پاناروما مشاهده کنید. یکی از این اپلیکیشن ها . اپلیکیشن Icsee می باشد که به صورت رایگان می توان آن را دانلود کرد.

اپلیکیشن Icsee از طریق تکنولوژی انتقال شبکه p2p استفاده می کند. این اپلیکیشن توسط دستگاه های اندروید و ios  قابل پشتیبانی است. بنابراین از طریق Icsee می توانید تصاویر را به راحتی و به صورت آنلاین با موبایل تان مشاهده کنید.

دانلود نرم افزار دوربین مداربسته لامپی
 

نحوه اتصال دوربین لامپی به مودم

پس از نصب دوربین مداربسته لامپی از طریق هات اسپات می توان دوربین را به مودم وصل کرد. با ورود به اپلیکیشن دوربین مدار بسته لامپی صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که تصویر دوربین در آن قابل مشاهده است. در این مرحله است که باید دوربین را به مودم متصل کنید.
ابتدا از قسمت بالا سمت راست، بر روی آیکون settings کلیک کنید
پس از ورود به صفحه تنظیمات، بر روی Network Settings کلیک کنید.
در صفحه باز شده، بر روی Routing mode کلیک نمایید.
در صفحه جدید شبکه وای فای مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Save را بزنید و پیام ظاهر شده را Confirm کنید.
دقت کنید اگر تصویر دوربین برای شما قابل مشاهده نبود،به مرحله قبل بازگردین و مجددا دوربین را انتخاب کنید تا تصویر را ملاحظه کنید.


دوربین پینهول

دوربین اسپید دام هایک ویژن

سویئچ شبکه

بهترین سویئچ شبکه

انواع سویئچ شبکه

سوئیچ شبکه 8 پورت