مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

انواع نویز درتصویر دوربین های مداربسته / مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها

انواع نویز درتصویر دوربین های مداربسته

 
 

یکی از چالش هایی که کاربران دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویر همواره با آن دست و پنجه نرم می کنند ، وقوع نویز در تصاویر می باشد که یا در لحظه ی نصب دوربین یا پس از مدتی گذشت عمر سیستم نصب شده نمایان می شود .
در این مقاله به بحث و بررسی درباره ی انواع نویز خواهیم پرداخت .

نویز و انواع نویز

نویز چیست ؟

هر گونه اختلال در تصویر شامل برفک ، شطرنجی شدن و … را نویز تصویر می گویند .

دلایل ایجاد نویز تصویر عبارتند از :

۱-    منبع تغذیه نامناسب
۲-    استفاده از کابل نامناسب
۳-    دوربین مداربسته بی کیفیت
۴-    استفاده از مبدل های نامناسب
۵-    عدم استفاده از اتصال به زمین
۶-    دمای بالای دوربین
۷-    اتصالات نامناسب
۸-    کمبود نور کافی

برای جلب رضایت مشتری تصویر باید بدون نویز باشد .
توصیه ی شرکت ایمن تصویر امرتات بر این است که همواره از محصولات با کیفیت ، اصلی و دارای خدمات پس از فروش باشد .

منبع تغذیه نامناسب

دوربین های مداربسته اغلب با برق ۱۲vdc (آداپتور دوربین مداربسته) کار می کنند ولی برخی دوربین های مداربسته نیز وجود دارند که با برق ۲۴vac کار می کنند .
توجه داشته باشید در صورتی که خارج از بازه ی ولتاژ برق ورودی به دوربین ها برق رسانی شود ، تصویر دوربین می تواند دارای نویز شود .
همچنین منبع تغذیه باید بتواند شدت جریان مورد نیاز دوربین را نیز تامین کند ، طی تحقیقات انجام شده ، یک دوربین به همراه دو Array LED برای روشن شدن نیاز بر ۷۰۰ میلی آمپر برق دارد .
استفاده از یو پی اس های مخصوص دوربین مداربسته یا سوئیچ های POE می تواند تضمین کننده ی خوبی برای برق رسانی مناسب و ایده آل باشد .

 

حتما بخوانید: تکنولوژی DNR چیست ؟

استفاده از کابل نامناسب

در بستر آنالوگ ، یکی از علل اصلی نویز تصویر کابل مورد استفاده در آن پروژه می باشد .
بستر تحت شبکه نیز از این مسئله مستثنی نیست و کابل مورد استفاده (کابل دوربین مداربسته) باید دارای استاندارد های لازم مانند تست فلوک باشند .
استفاده از کابل های SFTP در مکان های پر نویز و گرم می تواند مناسب تر از کابل های بدون شیلد یا UTP باشد .
حتی الامکان از کانال یا لوله برای محافظت از کابل استفاده نمایید .

استفاده از دوربین های بی کیفیت

در صورتی که از دوربین های بی کیفیت یا تقلبی استفاده نمایید پیدایش پدیده ی نویز نباید دور از انتظارتان باشد .
انتخاب دوربین مناسب که بتواند حداقل نیاز های شما در پروژه را برطرف سازد و بسیار مهم می باشد .
دوربین هایی که تهیه می نمایید باید دارای خدمات پس از فروش ، نام تجاری معتبر و متناسب با نیاز های شما با پروژه باشد .

استفاده از مبدل های بی کیفیت

در برخی از پروژه ها ، شرایطی پیش می آید که نصاب مجبور به استفاده از مبدل می شود .
برای مثال مبدل های AHD و یا CVI  و …

نویز و انواع نویز

عدم استفاده از اتصال به زمین 

در برخی موارد عدم استفاده از کابل ارت یا اتصال به زمین باعث ایجاد نویز در تصاویر می شود .
توصیه می شود حتما در استندالون ها و منابع تغذیه صنعتی از کابل اتصال به زمین استفاده شود .

گرم شدن دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته دارای سطح تحمل در یک بازه ی خاص دمایی هستند و در صورتی که دوربین مداربسته در دمای خارج از این بازه قرار بگیرد می تواند دچار نویز شود .

دوربین های با برند معتبر دارای بازه ی بزرگتر دمایی می باشند که می توانند در شرایط دمایی متفاوت کار کنند .

اتصالات نامناسب

دوربین های مداربسته برای داشتن تصویر با کیفیت المان های زیادی را باید دارا باشند .
یکی از این المان ها اتصالات می باشد .
برای مثال استفاده از سوکت های BNC (فیش BNC) بی کیفیت و ارزان قیمت می تواند نویز تصویر را در برداشته باشد .
علاوه بر کیفیت اتصالات نحوه ی نصب اتصالات نیز بسیار مهم می باشد .

کمبود نور

برای تولید تصویر باید نور به اندازه کافی در محیط وجود داشته باشد . این یک اصل در بین کلیه ی دوربین ها می باشد . در صورتی که دوربین مداربسته از کیفیت و قابلیت های پایین دید در تاریکی برخوردار باشد ، تصویر حاصله همراه با نویز خواهد بود .

نتیجه گیری

مهم این نیست که چه مشکلاتی را با نویز تصاویر تجربه کرده اید ، زیرا همواره یک راه حل وجود دارد ، کافیست وضعیت موجود را بررسی نمایید و دلیل نویز را پیدا کنید که معمولا خارج از دلایل ذکر شده نخواهد بود .
آنگاه به راحتی قادر به حل نویز موجود خواهید بود .


مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها

 
 

فروشگاه ها یکی از محبوب ترین نقاط برای دزدی هستند. حتی یک دزدی کوچک هم می تواند بر سود و زیان فروشگاه تاثیر بگذارد. این مکان ها باید سیستم های امنیتی داشته باشند تا علاوه بر نظارت بر محیط، جلوی سرقت ها را هم بگیرند. خوشبختانه، علاوه بر جلوگیری از دزدی، نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها مزایای امنیتی دیگری هم به همراه دارند. هدف از نصب دوربین در فروشگاه می تواند افزایش امنیت، جلوگیری از سرقت و بهبود بهره وری در پرسنل باشد. در این مقاله به چند مورد از مزایای نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها می پردازیم.

نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

جلوگیری از کم شدن موجودی فروشگاه

اولین و آشکارترین مزیت برای دوربین های امنیتی در فروشگاه ها تقویت تاکتیک های جلوگیری از کم شدن موجودی اجناس فروشگاه است. دزدی و کم شدن موجودی از مشکلات رایج و آشنا برای فروشگاه داران است. با نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها شانس کمتری برای قربانی شدن در برابر سرقت های کوچک و بزرگ از سوی مشتریان یا پرسنل وجود دارد.
گرچه بسیاری ممکن است معتقد باشند که دزدی های کوچک بسیار ناچیز هستند اما حقیقت این است که حتی این سرقت های به ظاهر ناچیز هم به سرعت روی هم جمع می شوند. ثابت شده است که نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه هایی مانند خوار و بار فروشی، سوپرمارکت، جایگاه های سوخت، لباس فروشی و مکان های مشابه، راه حلی بسیار کارامد برای کاهش زیان های مالی است که سرقت بر یک کسب و کار تحمیل می کند. چون مشتریانی که به یک فروشگاه مراجعه می کنند می توانند دوربین های مداربسته را مشاهده کرده و احتمالا سرقت بسیار کمتر خواهد شد. علاوه بر این، نصب دوربین مداربسته امکان بازگرداندن کالایی که به سرقت رفته است را افزایش می دهد. اگر کسی سرقت کرده و فرار کرد می توانید به ویدیوهای به دست آمده از دوربین ها مراجعه کرده و آن را برای احراز هویت سارق و بازگرداندن اموال به سرقت رفته در اختیار پلیس قرار دهید.

نظارت بیست و چهار ساعته در تمام روز های هفته

مزیت دیگر نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها ایجاد آرامش خاطر برای مالکان این مکان ها است. دوربین های تحت شبکه به کاربران خود امکان نظارت دائم در هر زمان و هر مکانی را می دهند. این مزیت باعث می شود مالکان فروشگاه ها بتوانند در طی ساعات کاری و پس از آن به صورت زنده به نظارت بر فروشگاه بپردازند.
این قابلیت زمانی بیشتر اهمیت می یابد که یک حرکت مشکوک به شما گزارش داده می شود. می توانید به جای رفتن به فروشگاه و تماس با پلیس، فقط کافی است ویدیوها را تماشا کرده و تعیین کنید آیا تهدیدی برای فروشگاه بوده است یا خیر.

به دلیل حجم بالای هشدارهای اشتباه در فروشگاه ها، تشخیص خطر می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند چون پلیس گاهی فروشگاه ها را برای اعلام خطر اشتباه و گرفتن وقت نیروی های پلیس، جریمه می کند.

جلوگیری از سرقت توسط پرسنل

گرچه بیشتر کارفرمایان پیش از استخدام با پرسنل خود مصاحبه می کنند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کارمند از فروشگاه دزدی نکند. در واقع، آمارهای اخیر نشان می دهند که سرقت توسط پرسنل می تواند عامل ۳۶ درصد از موارد کم شدن موجودی اجناس فروشگاه باشد. نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها نه تنها عامل بازدارنده ای در سرقت اجناس با ارزش توسط پرسنل است بلکه از اتهام های اشتباه هم جلوگیری می کند.

 

حتما بخوانید: دوربین مداربسته برای محیط های تجاری

به دلیل اینکه بسیاری از فروشگاه دارای پرسنلی هستند که به صورت شیفتی کار می کنند، پیدا کردن سارق واقعی دشوار است. اما دوربین های مداربسته این نگرانی را از بین برده و شواهد ویدیویی مورد نیاز برای یافتن کارمند گناهکار را در اختیار مالک یا مدیر فروشگاه قرار می دهد.

بهبود خدمات مشتریان با نظارت بر پرسنل

یکی از مزایای مفید نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها نظارت بر پرسنل است. اطمینان از تجربه لذتبخش خرید برای مشتریان یکی از اجزاء جدانشدنی موفقیت یک فروشگاه است. با نظارت بر پرسنل می توانید مطمئن شوید که آنها رفتاری حرفه ای، دوستانه و مودبانه دارند. اگر گزارش منفی در مورد یکی از پرسنل دریافت کنید می توانید به ویدیوها مراجعه کرده و مناسب ترین برخورد را در نظر بگیرید.

بهبود تجربه مشتریان

نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها علاوه بر مزایای امنیت و ایمنی، به بهبود تجربه خرید توسط مشتریان هم کمک می کند. فروشگاه های مدرن ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین ها را بررسی کرده تا الگوی رایج خرید را به دست آورند. این کار به مدیران فروشگاه ها این امکان را می دهد تا چیدمان بهتری را در نظر گرفته و میزان فروش کالاهای خاص را افزایش دهند. این کار به چیدمان کلی فروشگاه و راحت تر پیدا کردن اجناس توسط مشتریان هم کمک می کند. علاوه بر این مدیران می توانند الگوی فعالیت پرسنل را در ساعات مختلف روز بررسی کرده و برای کارامدی بیشتر، از ساعات شیفت ها کم کنند.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای فروشگاه

نمی توان مزایای فراوان نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها را نادیده گرفت یا انکار کرد. البته انتخاب بهترین و کارامدترین دوربین برای دست یافتن به این مزایا هم خیلی مهم است. دوربین های امنیتی برند های شرکت ایمن تصویر امرتات (RDS-Videopark-Axton) دارای طیف گسترده ای از انواع دوربین های مناسب برای فروشگاه ها هستند. با بخش فروش ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را در مورد خرید بهترین و مناسب ترین دوربین در اختیار شما قرار دهند.

1.       https://en.gravatar.com/emaanplant2

2.       http://seoinweb.azadblog.com/post-203923.html

3.       https://jamejamonline.ir/fa/news/1246968/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

4.       https://jamejamonline.ir/fa/news/1246968/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

5.       https://www.farsnews.ir/news/13991222000305/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

6.       https://www.farsnews.ir/news/14000421000350/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

7.       https://www.mehrnews.com/news/5152337/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

8.       https://www.mehrnews.com/news/5257927/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

9.       http://www.mobypicture.com/user/hiktejarat0025/mentioned

https://www.mobypicture.com/user/hiktejarat0025

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد