مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مدیریت شهرت برند در اینترنت


    حتی قبل از ظهور اینترنت در 20 سال پیش نیز کلمات و سخنان مطلوب که دهان به دهان می شدند نیروی حیاتی هر کسب و کار پر رونق بود، و حالا که اینترنت در همه جا موجود است، حسن شهرت و وجهه خوب از همیشه مهم تر است.

    مردم در اینترنت درباره ی کسب و کار شما چه می گویند؟ اگر بفهمید که کسی یک نظر منفی یا یک بررسی بد در مورد شما نوشته است چه می کنید؟ هنگامی که صحبت بر سر کسب و کار است حفظ وجهه مثبت می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

    چندین فروشگاه تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد که درآمدی معنی دار داشته، و رقابت بین آنها فوق العاده شدید است، و شرکت شما برای رسیدن به موفقیت باید از تمام امکانات موجود استفاد کند.
    چه شما تازه کسب و کار خود را شروع کرده باشید و یا اینکه شرکتی با قدمت چند دهه دارید که در حال شکوفایی است، شما باید وجهه و شهرت آنلاین خود را با دقت زیاد حفظ کنید. در زیر راهنمایی مؤثر آورده شده تا با کمک این موارد مطمئن شوید که مردم در اینترنت به دنبال شرکت شما می گردند، و اینکه از آنها با مطالب مثبت استقبال می شود که به جذب آنها به سمت کسب و کار شما کمک می کند.

    هنگامی که موضوع جذب مشتریان جدید و ایجاد کسب و کار است، هیچ چیز مهمتر از شهرت کسب و کار وجود ندارد.

    1. برای شرکت خود هاست و دامین تهیه کنید

    اگر می خواهید کسب و کارتان جدی گرفته شود، باید وب سایت خودتان را داشته باشید. نیازی نیست که سایت شرکتتان پر از اطلاعات فراوان بوده و چندین صفحه داشته باشد، اما نیاز است که اساس و اصول کسب و کار شما در یک صفحه که به راحتی قابل دسترس است قرار گرفته باشد. یک وب سایت با کیفیت نه تنها مشتریان را با برند شما آشنا می کند بلکه به سوالاتی مانند اینکه فروشگاه شما در کجا واقع شده و در چه ساعاتی از شبانه روز باز است نیز پاسخ می دهد.

    2. خودتان را در اینترنت جستجو کنید

    در هنگام مدیریت وجهه آنلاین خود، برای شروع بهتر است که در اینترنت جستجو کنید و ببینید مردم درباره شما چه می گویند.
    مهم نیست که کسب و کار شما چقدر جدید یا کوچک است، این احتمال وجود دارد که کسی چیزی راجع به شما گفته باشد. پس مقداری جستجو کنید و ببینید که افکار عمومی نسبت به کسب و کار شما چگونه است. این تحقیق می تواند مبنایی باشد برای اینکه شما بفهمید برای مدیریتِ حضور آنلاین خود در اینترنت از کجا باید شروع کنید و بتوانید یک ارزیابی صادقانه از نقاط قوت و ضعف خود را به مشتریان ارائه دهید.

    3. شفاف و صادق باشید

    یکی دیگر از عوارض اینترنت این است که همه انتظار دارند شرکت ها کاملاً صادق باشند. شبکه های اجتماعی ارتباطات را افزایش داده و موانع بین شرکت ها و مشتریانشان را از بین برده اند. مشتریان می خواهند به طور مستقیم با نمایندگان شرکت صحبت کنند، و انتظار دارند شرکت پاسخگوی سوالات و نگرانی های آنها باشد. تمام توان خود را به کار گیرید تا حضوری صادقانه در اینترنت داشته باشید و به کارکنان خود اجازه دهید که به صورت آنلاین با مشتریان ارتباط داشته باشند.

    4. اما بیش از حد صادق و شفاف نباشید

    صداقت مهم است اما صداقت بیش از حد در اینترنت می تواند تبدیل به یک مشکل شود. هرگز فراموش نکنید که شما و کارکنانتان نماینگان شرکتتان هستید، و افکار و نظراتی که در رسانه های اجتماعی پست می کنید، حتی در اکانت های خصوصی، می تواند تأثیر منفی بر کسب و کار شما داشته باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ی ممکن بهتر است هنگام پست چیزی یا مطلبی به صورت آنلاین به وجهه شرکت خود نیز بیاندیشید، و به کارکنان خود نیز این نکته را یادآوری کنید. یک پست نامناسب در شبکه های اجتماعی می تواند یک کسب و کار پررونق را یک شبه ویران کند.

    5. در شبکه های رسانه های اجتماعی عضو شوید

    بسیار مهم است که به غیر از حفظ وب سایت خود در محبوب ترین و مشهورترین شبکه های اجتماعی نیز عضو شوید. استفاده از شبکه های اجتماعی نه تنها به گسترش نفوذ برند شما کمک می کند، بلکه به شما و کسب و کارتان شخصیت می دهد. و اگر به طور مداوم مطالب جدید انتشار دهید، می توانید مشتریان خود را مشغول نگه دارید.
    در اصلاح مطالب منفی سرعت عمل داشته باشید

    هنگامی که مردم در اینترنت به دنبال شرکت شما می گردند، بسیار مهم است که اطلاعات مثبتی از شما پیدا کنند تا تشویق به استفاده از محصولات و خدمات شما شوند. اگر مراحل بالا را با دقت دنبال کنید، می توانید مطمئن شوید که حضور آنلاین شما در اینترنت مثبت بوده، و شرکت شما بهترین شانس را برای موفقیت به دست خواهد آورد.

    مطالب منفی می تواند برای کسب و کار شما کشنده باشد. بنابراین همانطور که به بررسی منظم وجهه آنلاین خود می پردازید، مراقب کامنت ها و نظراتی که باعث آسیب و ضرر به شرکت می شوند نیز باشید. اغلب کامنت های منفی به دلیل یک سوء تفاهم ساده یا تعاملی است که انتظار مشتری را برآورده نکرده است. اگر کامنت یا بررسی ناخوشایندی پیدا کردید، سعی کنید که با آن فرد تماس گرفته و این وضعیت را اصلاح کنید. هر از چند گاهی، کامنت ها و نظرات منفی در مورد یک کسب و کار پیدا می شوند که کاملاٌ بی پایه و اساس هستند و باید برای کاهش این نظرات منفی تلاش کنید.

    .

    پیاده سازی استراتژی

      مایک فریدمَن مدیرعامل شرکت مشاوره جهانی کِپنر- ترگو و بنجامین تِرِگو یکی از موسسان این شرکت، برای تدوین و اجرای استراتژی پنج مرحله مشخص کردند. این پنج مرحله دیدگاه کلی مناسبی از این سفر استراتژیک به شما می دهد.

      1. جمع آوری و تحلیل دانش استراتژیک

      همانطور که قبلا گفتم، پرسیدن سوالات درست اساس تعیین استراتژی است. نخست باید بدانید چه سوالاتی را بپرسید و سپس به دنبال اطلاعاتی بروید که برای پاسخ دادن به آن ها مفید است. اکنون بیش از هر زمان دیگر به اطلاعات مختلف دسترسی دارید. فقط باید بدانید از کدام اطلاعات استفاده کنید و کدام را نادیده بگیرید. اطلاعاتی بیابید که در تعیین روندها و فرضیات کسب وکار کمک کنند و سایر اطلاعات را نادیده بگیرید.

      وقتی به آینده کسب وکار فکر می کنید، اول به محیط خارجی بپردازید. روندهای جامعه، دولت، سیاست، فناوری و اقتصاد مربوط به کار شما چیست؟ سپس به روندهایی توجه کنید که بر افراد کلیدی شما یعنی خریداران و تامین کنندگان اثر می گذارد. به زنجیره ارزش خود نگاه کنید. در آینده چه تغییری خواهد کرد؟ به کدام عوامل کلیدی موفقیت نیاز خواهید داشت؟ صنعت شما چه تغییری می کند؟

      به محیط درونی توجه کنید

      سپس همه اطلاعات مربوط به عوامل داخلی شرکت را کنار هم بگذارید. چه محصولاتی خوب می فروشد؟ چه محصولاتی خوب نمی فروشد و دلیلش چیست؟ در رابطه با چه خریداران و بازارهایی موفق هستید و در رابطه با کدام موفق نیستید؟ استراتژی های گذشته را کالبدشکافی کنید. کدام استراتژی ها موثر بودند و کدام نبودند؟ کارمندان و سایر ذینفعان از چه استراتژی هایی حمایت کردند و از کدام استراتژی ها حمایت نکردند؟ در اجرای استراتژی های قبلی چقدر موفق بودید؟ باید همه اطلاعات لازم را جمع کنید و پایه ای برای چهار گام بعدی قرار دهید. با اطلاعات این مرحله می توانید حدس هایی درباره محیط های داخلی و خارجی آینده بزنید و موارد لازم برای موفقیت در آن ها را تعیین کنید. همچنین می توانید مشکلات و فرصت های احتمالی مسیر را مشخص کنید.

      2. تدوین استراتژی

      مرحله دوم تدوین استراتژی است، یعنی انتخاب یک استراتژی که می خواهید از آن پیروی کنید. ابتدا چارچوب زمانی را مشخص کنید. هر استراتژی باید نقطه پایان داشته باشد. وقتی درباره آینده صحبت می کنید، از کدام بازه زمانی حرف می زنید؟ چارچوب زمانی به نیروهای درون و بیرون سازمان بستگی دارد. قوانین جدید یا تغییرات صنعت شما را وادار می کنند که استراتژی هایتان را در یک بازه زمانی مشخص محقق کنید. دومین عامل تعیین کننده، باورهای اصلی سازمان است. استراتژی باید در متن ارزش ها و باورهای شرکت محقق شود. باورها هدایت کننده رفتار و روش های روزانه سازمان هستند و فرهنگ آن را می سازند.

      نیروی محرک

      وقتی چارچوب زمانی را مشخص کردید و باورهای اصلی را شناختید، می توانید نیروی محرک را تعیین کنید. نیروی محرک قلب تدوین استراتژی است و محصولات و خدماتی که ارائه می کنید و بازارهایی که به آن ها خدمت رسانی می کنید یا نمی کنید را مشخص می کند. در فصل نهم به طور مفصل درباره نیروی محرک صحبت کردم. وقتی نیروی محرک را مشخص کردید، باید محصولات، خدمات و بازارهای هدف را با آن سازگار کنید. قرار نیست همزمان محصولات جدید تولید کنید و به بازارهای جدید وارد شوید. وقتی در حوزه هایی موفق هستید بگذارید نیروی محرک اولویت های جدید را مشخص کند.

      نیروی محرکِ محصول یا خدمت آن است که محصولات و خدمات موفقی داشته باشید. با فروش آن محصولات به بازارهای جدید رشد می کنید. بازاری که نیروی محرک بخواهد شما را وادار می کند به بازارهایتان نگاه کنید و محصولات و خدمات جدیدی بیابید. گام بعدی تعیین اهداف مالی برای استراتژی است. در مورد بازگشت سرمایه و سودآوری چه انتظاراتی دارید؟ چه درآمدهایی خواهید داشت؟

      ماتریس محصول/بازار

      مرحله دوم تدوین استراتژی را با تهیه ماتریس محصول/بازار تمام کنید. در این ماتریس محصولات فعلی، بهبود یافته و جدید به صورت افقی در ردیف بالا قرار می گیرند و همه بازارهای فعلی، اصلاح شده و جدید به صورت عمودی زیر هر محصول می آیند. در هر خانه ماتریس میزان تاکید بر هر مورد (از «زیاد» تا «مصداق ندارد» یا «پیگیری نشود») را یادداشت کنید. اکنون نقشه راهی برای تهیه نمای استراتژیک دارید.

      3. برنامه ریزی پروژه

      سپس، به مرحله سوم یعنی برنامه ریزی پروژه بر اساس آن استراتژی می رسید. در این مرحله، بر اساس نمای استراتژیک و ماتریس محصول/بازار که در مرحله دوم به دست آمده، فهرستی از پروژه های کلیدی احتمالی از جمله پروژه های کلیدی فعلی مثل ارتقای فناوری اطلاعات تهیه کرده و سپس هر پروژه احتمالی را تحلیل و اولویت بندی کنید. این پروژه ها برنامه های عملی آن استراتژی هستند.

      4. اجرای استراتژی

      مرحله چهارم، اجرای استراتژی است. این مرحله بسیار دشوار است. هنگام تعریف پروژه ها به جزئیات دقت کنید و هرگاه منابع بیشتری در دسترس داشتید، پروژه های بیشتری اضافه کنید. همه چیز بر اجرا اثر می گذارد. آیا ساختار سازمانی مناسبی دارید؟ آیا اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار می دهید واقعا لازم است؟ مسئله مهمی که باید در این مرحله به بررسی آن بپردازید، فرهنگ است. آیا فرهنگ و استراتژی سازمان با یکدیگر همسو هستند؟ آیا ارزش ها و باورهای شرکت از تصمیماتی که درباره محصولات، بازارها و اهداف مالی گرفته اید حمایت می کنند؟ به اهداف اجرایی خود نگاه کنید. آیا روش پاداش دهی شما مشوق افراد در دستیابی به اهداف استراتژیک است؟ ارتباطات خوب، قطعه نهایی پازل اجرای استراتژی است (فصل نوزده). اگر استراتژی را درست توضیح ندهید، بی نتیجه می ماند.

      5. کنترل، بازبینی، به روز کردن

      مرحله پنجم کنترل، بازبینی و به روز کردن مدام استراتژی است. هرگز کم کاری نکنید. شاید استراتژی در مسیر درستی باشد، اما به خاطر بی توجهی شما از مسیر خارج شود. آیا افراد به اهداف استراتژیک خود دست می یابند؟ آیا پروژه های استراتژیک در موعد مشخص تمام می شود و نتایج موردنظر به دست می آید؟ همه چیز تغییر می کند. اگر چیزی در محیط تغییر کند، باید بعضی از تصمیمات قبلی را بازبینی کنید. همچنین، شاید بعضی از فرضیاتی که هنگام تعیین استراتژی داشتید، غلط از کار درآید. در این شرایط، باید استراتژی را با شرایط جدید تنظیم کرده یا در جهت دیگری حرکت کنید. کار استراتژیست هرگز تمام نمی شود.

      1.      طراحی وب سایت

      2.      طراحی سایت شرکتی

      3.      طراحی سایت فروشگاهی

      طراحی سایت تهران

      1.      طراحی وب سایت

      1.      طراحی سایت تهران

      2.      طراحی سایت

      طراحی وب سایت

      1.      طراحی سایت تهران

      1.      طراحی سایت فروشگاهی

      2.      طراحی سایت تهران

      3.      طراحی سایت

      4.      طراحی وب سایت

      5.      طراحی سایت شرکتی

      6.      طراحی سایت فروشگاهی

      7.      طراحی سایت تهران

      8.      طراحی سایت

      نظرات 0 + ارسال نظر
      برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
      ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد