مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

موتور جستجوی گوگل و نحوه کار آن

موتور جستجوی گوگل امروز در سراسر جهان تا حدی فراگیر شده است که به عنوان یک مرجع اطلاعاتی کامل محسوب می شود. موتور جستجوی گوگل دارای کارکردها و الگوریتم های مختلفی است. در این مقاله به معرفی موتور جستجوی گوگل پرداخته شده است.

زمانی که موضوعی را در گوگل جستجو می کنیم نتایجی که توسط موتورهای جستجو گوگل به کاربر نمایش میدهد بر اساس امتیازاتی است که رده بندی شده و در یک لیست به ما نمایش می دهد . این رده بندی بر اساس یک سری الگوریتم های خود گوگل و فاکتورهایی که این وب سایت ها بر اساس آن رده بندی می شوند و بهترین وب سایت ها را از نظر الگوریتم های گوگل در صدر نتایج قرار می گیرند نشان می دهد .

گوگل چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل، لینک ها را دنبال می کنند. آنها لینک ها را از یک صفحه به دیگر صفحات دنبال می کنند. گوگل شامل پایشگر، ایندکس و یک الگوریتم است. پایشگر گوگل به دنبال لینک ها در وب می گردد و 24 ساعته مشغول به فعالیت است. این پایشگرها نسخه HTML هر صفحه را در دیتابیس بسیار عظیم خود که ایندکس نام دارد، ذخیره می کنند. در صورتی که پایشگر به سایت شما مراجعه کرده و تغییراتی را در سایتتان مشاهده کند، متناسب با آن ایندکس خود را به روز خواهند کرد. تعداد دفعاتی که پایشگرهای گوگل به سایت شما سر میزنند به میزان تغییرات سایت شما وابسته است.

برای اینکه گوگل از حضور سایت شما باخبر شود، کافیست لینکی از سایتتان در یک صفحه ایندکس شده آن قرار داشته باشد. هر زمان که پایشگر ها آن لینک را مشاهده کنند، آن را دنبال کرده و با رسیدن به سایت شما، آن را در ایندکس خود ذخیره می کنند. از این پس صفحات سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر خواهد شد.

فرایندهایی که گوگل برای بدست آوردن نتایج جستجو انجام می دهد :

1.خزیدن

به زبان ساده خزیدن فرایندی است که گوگل برای پیدا کردن صفحات جدید و قرار دادن آنها در ایندکس خود انجام می دهد.

گوگل با استفاده از سرورها و کامپیوتر های پیشرفته خود وب سایت ها را باز و آنها را در ایندکس خود قرار می دهد. برنامه ای که این کار را انجام می دهد ربات گوگل می نامند.

2. ایندکس کردن

ربات گوگل تمام صفحه هایی که در آنها خزیده است را پردازش می کند و کلمات کلیدی و اطلاعات درون تگ ها را شناسایی و در گوگل ذخیره می کند.

3. ارائه کردن

زمانی که شما یک کلمه را در کادر جستجو گوگل وارد می کنید، گوگل ایندکسهای خود را با کلمه شما تطبیق می دهد و نتایجی که به اعتقادش با کلمه شما مرتبط است را به کاربر نمایش می دهد. رتبه بندی صفحات اهمیت زیادی در جستجو گوگل دارد. اگر رتبه یک وب سایت در گوگل بالاتر باشد در نتایج بالای جستجو قرار می گیرد.

صفحه نتایج جستجوی گوگل

صفحه نتایج جستجوی گوگل با عنوان SERP، بین 7 الی 10 وبسایت را در خود می گنجاند که از دید گوگل مرتبط ترین نتایج با عبارت مورد جستجوست. ما از این نتایج با عنوان نتایج طبیعی جستجو یاد می کنیم. با رفتن به صفحات بعدی، نتایج بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هر چه سایت شما در صفحات بعدی قرار داشته باشد، احتمال بازدید سایت شما از طریق جستجو کاهش می یابد.

در قسمت بالا یا پایین نتایج جستجو، بعضا سایت هایی وجود دارند که با پرداخت پول نمایش داده می شوند. این سایت ها جز بخش گوگل ادوردز هستند و شما می توانید با پرداخت مبلغی سایت خود را در این قسمت نمایش دهید. هر چه کلمه مورد نظر شما رقابتی تر باشد، میزان هزینه تبلیغ آن بیشتر خواهد بود.

سئو و گوگل

سئو مجموعه بهینه سازی هاییست که بر روی سایت انجام می دهیم تا صفحات آن در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار گیرند. در روند سئو وبسایت، تلاش هایی صورت می گیرد که مطابق با الگوریتم های گوگل است. با اینکه الگوریتم گوگل از بدو پیدایش تا کنون کاملا مبهم بوده است، اما نتایجی که آزمایشات مختلف گرفته شده، ما را به ایده های خوبی از سئو رسانده است.

سئو سایت شما نبایست در جهت فریب موتورهای جستجو مانند گوگل باشد، گوگل سعی دارد که مرتبط ترین نتایج را برای کاربران نمایش دهد. اگر سعی دارید که در زمان کمتری به رتبه های بالای گوگل برسید، از کلمات کلیدی بلندتری شروع کنید و وبسایت خود را کاملا متناسب با عبارت مورد نظرتان کنید

ارزش لینک ها در موتورهای جستجو

درک اهمیت لینک ها برای موتورهای جستجو به ما کمک می کند تا از نحوه کار آنها با این لینک ها آشنا شویم. تعداد لینک هایی که به سمت یک صفحه اشاره می کنند، تعیین کننده اهمیت آن صفحه است. بنابراین هرچه تعداد لینک های یک صفحه بیشتر باشد، موتورهای جستجو تصور می کنند که آن صفحه دارای اطلاعات بیشتر و مهمتریست. هم لینک های داخلی و هم لینک های خارجی (بک لینک ها)، به گوگل در رتبه بندی صفحات کمک می کنند. ارزش لینک ها نیز متفاوت است. سایت هایی که دارای بک لینک زیادی هستند، لینک هایشان نیز متعاقبا ارزش بیشتری نسبت به سایت های کوچکی که لینک های کمی دارند است.

اهمیت لینک ها به قدریست که گوگل سیاست های خاصی برای آن ایجاد کرده است. در صورتی که سعی کنید از سایت هایی لینک بگیرید که مورد تایید گوگل نیستند یا برای گرفتن لینک ها پول پرداخت کنید، گوگل سایت شما را با جریمه مواجه می کند.

درنهایت اینکه گوگل سعی می کند بر اساس شاخص گذاری هایی که از قبل انجام داده است، برنامه و استراتژی الگوریتم خود و رتبه صفحات بهترین نتایج نمایش دهد. امروزه کار کردن در موتور جستجوی گوگل خیلی سخت تر از گذشته شده است و به راحتی نمی توان در صفحه اول قرار گرفت.

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      طراحی وب سایت

5.      طراحی سایت شرکتی

6.      طراحی سایت فروشگاهی

7.      طراحی سایت تهران

8.      طراحی سایت

9.      طراحی وب سایت

10.  طراحی سایت شرکتی

11.  طراحی سایت فروشگاهی

12.  طراحی سایت تهران

13.  طراحی سایت

14.  طراحی وب سایت

15.  طراحی سایت شرکتی

schema در سئو سایت

Schema مبنایی است برای یادگیری، قضاوت و تفسیر ما از جهانی که در آن زندگی می کنیم. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا مفهوم schema را درک کرده و از نقش آن در قضاوت و تصمیم گیری ها آشنا شوید.

مجموعۀ یکپارچه و سازمان سافته ای از اطلاعات و تجربیات schema های ما را شکل می دهند. schema ها مانند یک مدل و الگویی هستند که معیار و ابزار برای فهم محیط پیرامون و اطلاعاتی است که دریافت می کنیم.

schema یک چارچوب یا مفهوم شناختی است که به ما کمک می کند اطلاعات را سازمان دهی و تفسیر کنیم.

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

تاریخچه schema

schema بعنوان یک مفهوم پایه در ابتدا توسط یک روانشناس بریتانیایی به نام فردریک بارتلت (Frederic Bartlett) و بعنوان بخشی از نظریه یادگیری وی به کار گرفته شدند. نظریه بارتلت می گفت که شناخت ما از جهان با شبکه ای از ساختارهای روانیِ انتزاعی شکل می گیرد.

فرایندهایی که schema به طریق آنها تعدیل و یا تغییر می کنند، ادغام (جذب) و تطبیق نام دارند. در ادغام، اطلاعات جدید در schema های از پیش موجود تلفیق می شود. در فرایند تطبیق، وقتی یک شخص اطلاعات جدیدی می آموز و تجارب جدیدی کسب می کند، ممکن است schema های موجود تغییر داده شوند یا schema های جدیدی شکل بگیرند.

یک مثال از فرایند ادغام و تطبیق

زمانی که شما برای اولین بار به یک کشوری با فرهنگ متفاوت سفر می کنید، در ابتدا سعی می کنید آن فرهنگ را بر اساس دیدگاه، آموخته ها و تفکرات موجود خود قضاوت کنید (ادغام یا جذب) ولی در ادامه با توجه یادگیری ها و دریافت اطلاعات بیشتر schema شما تغییر پیدا می کند و قضاوت های شما نیز بر اساس schema جدید خواهد بود (تطبیق).

Schema.org

Schema.org در سال 2011 با عنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ فعالیت خود را شروع و وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده گرفت. دستورالعملهای قرار گرفته در این سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل درک بوده و نمونههای عملی زیادی در آن پیدا میشود.

هدف از این زبان نشانهگذاری جایگزینی آن با بکلینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

در ابتدا

در ابتدا باید گفت schema.org زبان نمی باشد. بلکه مرجعی از microdata می باشد. سه زبان برای نشانه گذاری وجود دارد:

microdata microformats ، RDFa. Schema.org و دارای مفهوم هایی است که موتورهای جستجو همه آن را پذیرفته و به عنوان زبان استاندارد انتخاب کرده اند.

گوگل بارها حمایت خود را از Shema.org ذکر کرده است.

در schema.org راه های مختلفی برای نشانه گذاری وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهی کرد:

اتفاقات و رویدادها

schema به شما فرصت تعریف یک رویداد را میدهد. اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان، مکان و سایر اطلاعات رویداد را میتوان به زبانی ساده برای گوگل تعیین کرد.

geotag و تجارت

schema امکان نشانه گذاری آدرس و اطلاعات تماس خود را فراهم میکند .با استفاده از قابلیت place و یا geocordinates میتوان مکان خود را مشخص تر کرد.

مشاغل و مدیریت اعتبار

بخش مشاغل از schema جدیدترین بخش است و امکان نمایش آن به صورت rich snippets در SERP موجود است. در بخش مدیریت اعتبار با استفاده از schema می توان صفحه های مرتبط با افراد و همچنین اطلاعات جزئی مرتبط با آنها را مشخص نمود. با داشتن اطلاعات اولیه ای از html میتوان نشانه گذاری معنایی سایت خود را آغاز کرد.

نشانه گذاری معنایی و ارتباط با CTR

یکی از جالبترین مزایای نشانه گذاری معنایی، بهبود نتیجه شما در نتایج جستجو توسط Rich Snippets است. نشانه گذاری سبب میشود اطلاعات مفیدتری را گوگل در کنار نتایج سایت شما توسط Rich Snippets نشان داد و در نتیجه نرخ کلیک افزایش یابد. براساس آمار این قابلیت باعث افزایش CTR به مقدار 15 تا 30 درصد میشود.

نشانه گذاری صفحات سایت عملی سخت است و بایستی برای تمامی صفحات به صورت دستی وارد شود. در تعداد زیادی از سیستمهای مدیریت محتوا با طرحریزی درست ساختار صفحات امکان انجام این نشانهگذاری برای تمامی محصولات و صفحات وجود دارد.

شما بعد از انجام این کارها توسط ابزار Structured Data Testing Tool در گوگل میتوانید نحوه درست بودن عملکرد تمامی دستورالعملها را بررسی کنید.

نشانهگذاری schema و بهبود سئو

با آنکه مت کات گفته بود نشانهگذاری توسط وبسایت مذکور الزاما برابر با رنک بهتر برای وبسایت وبمستران نیست اما بایستی گفت که هدف آن نه رنک بالاتر بلکه رنک صحیح است. علاوه بر این میتواند باعث بهبود CTR و افزایش شانس نمایش یافتن در نتایج جستجوی گوگل و یا قابلیتی همانند با Google Recipe View شود. زمانی که کد HTML وبسایت شما دارای ریزدادههای schema است، موتورهای جستجو بهتر محتوای مطلب سایت شما را تشریح و به دنبال آن باعث افزایش امکان دیده شدن شما و تشخیص کلمات کلیدی اصلی به وسیله گوگل میشوند.

نشانه گذاری صفحات سایت کاری دشوار است مخصوصا اگر سایت شما دارای صدها و شاید هم هزاران صفحه باشد. نشانه گذاری باید به صورت دستی برای همه صفحات سایت وارد شود با یک عالمه کار بیشتر برای سایت های بزرگتر.البته در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و با طرح ریزی صحیح ساختار صفحات میتوان این نشانه گذاری را به صورت یکباره برای تمامی محصولات و صفحات سایت انجام داد.

مطالبی بسیار مفید برای مدیران

12 ویژگی یک مدیر موفق

    کنترل کردن یک استارتاپ دشوار است و استارتاپ هایی که نتایج خوبی می گیرند معمولاً مدیران عامل خیلی خوبی دارند. اما بهترین مدیران عامل استارتاپ ها برای آنکه یک سر و گردن از بقیه بالاتر بایستند چه کار می کنند؟ در ادامه 12 مورد از ویژگی های مشترک مدیران عامل موفق استارتاپ ها را از زبان جمعی از فعالان حوزه ی کارآفرینی خواهید خواند.

    1- در عمل با هوش هستند، نه فقط روی کاغذ

    «رفتن به بطن بازار و درک مشتری خیلی بیشتر از کتاب خواندن و روی کامپیوتر تحقیق کردن اهمیت دارد». مارک ساستر، از شرکای آپفرانت ونچرز.

    2- اولویت اول را به منافع شخصی خود نمی دهند

    «اغلب کارآفرینان حد معینی از منافع شخصی را در نظر می گیرند که این مشکلی ندارد. با این حال، رهبران سریالی و موفق استارتاپ ها، منافع ذی نفعانشان را بر منافع شخصی شان مقدم می دارند. موقعیت های اجتناب ناپذیری ممکن است پیش بیاید که در آنها مدیران اصلی می توانند دور از چشم بقیه زد و بند کنند و درآمد خود را به قیمت کوتاهی در حق همکاران و سرمایه گذارانشان افزایش دهند. آن دسته از مدیرانی که فعالیت هایشان به طور پیوسته با موفقیت همراه بوده است در برابر این وسوسه مقاومت می کنند». جان گریت هاوس، کارآفرین، سرمایه گذار، و استاد دانشگاه

    article_image_one_644.jpg

    3- می توانند غیر متعارف باشند

    «مدیر عامل زاپوز به ایده های خود اعتقاد راسخ دارد. از مثال های بزرگی مثل پیشنهاد پول به افراد برای ترک شرکت بعد از آموزش و خاتمه دادن به خدمت کارکنان در صورت هماهنگ نشدن با سیستم مدیریتی جدیدش گرفته تا مثال های کوچک تری از انتخاب او برای زندگی در محل استقرار کاروان ها کنار محل کارش و نگهداری گونه ای لامای اهلی شده فارغ از پولی که از فروش استارتاپ تک شاخ خود به آمازون به دست آورده است، نشان می دهند او برای دنبال کردن باورهای حقیقی خود مصمم است و اجازه نمی دهد کسی بر سر راه چشم اندازش قرار بگیرد». دانیل رودیک، یکی از مؤسسین اگزکت مدیا

    4- ریزبین هستند اما مدیریت ذره بینی نمی کنند

    «مدیرعامل باید ریزبین باشد، اما از مدیریت ذره بینی بپرهیزد (میان این دو تفاوت هست). ساختن یک شرکت یعنی کاری کنیم تمام اجزا به درستی کنار یکدیگر قرار بگیرند تا این ماشین بتواند در مقیاس درست نتایج قابل پیش بینی داشته باشد». هنینگ مو، مأمور فروش و کارآفرین

    5- جرأت انجام کارهای بزرگ را دارند

    «جالب است که کسی از جرأت حرفی نمی زند. حتی قدم گذاشتن داخل این گود نیز جرأت می خواهد. از آنجا به بعد نیز، وقتی تمام اطرافیانتان به شما می گویند این کار دیوانگیست، باید جرأت ادامه دادن مسیر خود را داشته باشید. باید جرأت انجام کاری که فکر می کنید درست است را داشته باشید؛ فارغ از اینکه عقل سلیم در این باره چه می گوید. در نهایت، باید جرأت این را داشته باشید که یک سر و گردن بالاتر از دیگران بایستید، استثنایی باشید، دشمن پیدا کنید، وقتی هر کس دیگری می گوید بله، بتوانید نه بگویید، و آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که بتوانید خودتان باشید». تولیس دیموپولوس، وکیل استارتاپ، دفتر وکالت سوفوس

    6- به جای خیالات واهی، واقع نگر هستند

    «مدیران فوق العاده ی استارتاپ ها، قاعده ی بازی خود را می فهمند. آنها می دانند کمتر از 1 درصد استارتاپ های حوزه ی فناوری در طول حیات خود به ارزش 1 میلیارد دلار می رسند. آنها کاملاً در جریان این حقیقت هستند که این صنعت با وجود زحمت فراوان، موفقیت های چشمگیر کم تعدادی رقم می زند». کریستوفر لاکهید، یکی از مؤسسین

    7- توانایی تفویض اختیار را دارند

    «کار مؤسسین از آن جهت حائز اهمیت است که می توانند کار های زیادی انجام دهند. انرژی نا محدود، عشق و زمان از ویژگی های آنهاست. اما بسیاری از آنها وقتی شرکتشان به مرحله ای می رسد که باید بخشی از کارهای خود را به دیگران واگذار کنند، ناموفق عمل می کنند چون می خواهند همه چیز را خودشان کنترل کنند. می توان نام این را قانون ده تایی ها گذاشت. اگر مدیریت 0 تا 10 نفر را بر عهده دارید، کنترل همه چیز در دستان شماست. اما اگر 100 نفر را تحت مدیریت خود دارید (به واسطه ی گزارش های مستقیم) باید بخشی از مسئولیت های خود را به دیگران واگذار کنید. در این مرحله زیردستان شما معمولاً اول به دنبال راهنمایی های شما هستند، سپس بر اساس آن اقدام می کنند. اما اگر (از طریق گزارشات مستقیم) 1000 نفر را مدیریت می کنید، زیردستان شما ابتدا عمل می کنند و سپس به شما گزارش می دهند. برای هر یک از این مراحل، مهارت های متفاوتی نیاز است». جان باکاس، سرمایه گذار و کارآفرین سابق

    8- ذاتاً فروشنده اند

    «اگر نتوانید محصول یا خدمات خود را بفروشید نخواهید توانست کسب و کار خود را به راه بیندازید. بنابراین اگر متقاعد کردن دیگران به پذیرش تفکر شما در ذاتتان نیست، هیچ گاه نخواهید توانست کسب و کار خود را برپا کنید». جرارد دانفورد

    9- خوب می دانند چگونه به دیگران انگیزه بدهند

    «آنها نه تنها خوب می دانند چگونه ایده و دیدگاه خود را بفروشند، بلکه انرژی و انگیزه دادن به دیگران برای ادامه ی راه را نیز خوب بلد اند». یولیشکا وای دی

    10- از حد مشخصی از تنش لذت می برند

    «من فکر می کنم توانایی پذیرا شدن تنش های خلاقانه، کاوش و اجازه دادن به بروز آن چیزی است که مدیران عامل برتر را از بقیه ی 90 درصد این جمع متمایز می کند. من مدیران عامل زیادی را دیده ام که سعی می کنند از کشمکش اجتناب کنند یا اغلب مواقع به دنبال رسیدن به اتفاق نظر هستند و این می تواند خلاقیت را از بین ببرد. البته این تنها یکی از ویژگی هایی است که در کنار دیگر ویژگی ها قرار می گیرد». آلیس چان، مشاور روابط عمومی

    11- خوش شانس هستند

    «هر کسی که جزو 10 درصد مدیران عامل موفق قرار داشته باشد و نپذیرد در این مسیر خیلی خوش شانس بوده است، خودش را گول می زند». کریس پاتریک، یکی از مؤسسین تو تن

    12- هر روز برای یادگیری آمادگی دارند

    «شما باید هر روز چیز تازه ای یاد بگیرید. هرچه زودتر بتوانید چرخه های بازخوردی خود را ایجاد کنید و سازمانتان را به سازمان یادگیرنده ای بدل کنید که بتواند خودش را با اتفاقاتی که در بازار می افتد وفق دهد و بر اساس آن عمل کند، عملکرد بهتری خواهید داشت». جوزف پوئوپولو

    1.      طراحی سایت تهران

    2.      طراحی سایت

    3.      طراحی وب سایت

    4.      طراحی سایت شرکتی

    5.      طراحی سایت فروشگاهی

    6.      طراحی سایت تهران

    7.      طراحی سایت

    8.      طراحی وب سایت

    9.      طراحی سایت شرکتی

    طراحی سایت فروشگاهی

    مدیران 360 درجه ای

      یک مدیر °360 ای می تواند هرکسی باشد که توانایی مدیریت در سطح متوسط و متوسط به بالا را دارد. این مدیران در هر پستی که باشند، می توانند بر دیگران نفوذ داشته باشند و الگوهای تاثیر گذاری برای سایرین محسوب شوند. این مدیران باید فراتر از شغلشان فکر کنند، به کارهایی علاقه نشان دهند که دیگران، مغرور تر از آن باشند که تن به آن کار دهند و یا از انجام آن بترسند. این ویژگی ها مدیران °360 را سرآمد دیگر همکارانشان می کند.

      1- مدیران °360 کارهای سخت و دشوار را انجام می دهند

      یکی از سریع ترین راه های رسیدن به مدیریت، حل مشکل است. توانایی انجام کارهای دشوار به سرعت احترام دیگران را جلب می کند. مشکلات به کرات در خانه، محل کار و محیط زندگی پیش می آیند. معمولاً مردم مشکلات را دوست ندارند، خیلی زود از آن ها خسته می شوند و هرکاری می کنند تا از آن خلاص شوند. اگر بتوانید مشکلات دیگران را برطرف کنید آن وقت است که مدیریت امور را به شما می سپارند.

      بازار توانایی حل مشکل شما همیشه پر رونق است. چون مردم همیشه مشکل دارند. انجام کارهای دشوار نه تنها برای تان احترام به همراه دارد، بلکه به شما کمک می کند مدیر بهتری باشید. کارهای دشوار به شما انعطاف پذیری و سرسختی را می آموزند در حالی که کارهای ساده این ویژگی را ندارند. در انتخاب های سخت و نتایج دست نیافتنی است که مدیران ساخته می شوند.

      2- مدیران °360 انتقاد پذیر هستند و هرگز بهانه نمی آورند

      داخل سازمان بهترین مکان برای شناخت شخصیت شماست. می توانید قدرت مدیریت را در آن جا محک بزنید. اگر اشتباه کردید تلاش کنید تا بر اشتباهاتتان غالب شوید. اگر دوباره آن اشتباه را تکرار کردید، یاد می گیرید، که چطور بر موانع غلبه کنید و نقاط ضعف خود را بیابید. آن وقت با کمک دیگران، آن را حل کنید. اما هرگز بهانه نیاورید.

      تحمل شکست برای رسیدن به پیروزی، آسان تر از بهانه آوردن برای رسیدن به آن است. اگر کمبود هایتان را بپذیرید و از بهانه آوردن بپرهیزید ازاعتبار بیشتری برخوردار می شوید.

      3- مدیران °360 قیمت هر چیز را پرداخت می کنند

      راحتی و آرامش را کنار بگذارید و به کارهایی تن دهید که تا به حال انجام نداده اید. همواره در حال یادگیری و فعالیت باشید، حتی اگر آن لحظه تمایلی به این کار ندارید. اگر دوست دارید مدیر موفقی باشید باید تمام این کارها را بدون هیچ گونه نارضایتی و شکایت انجام دهید.

      Sam Nunn سناتور اسبق امریکا می گوید : « باید قیمت هرچیز را بپردازید. آن وقت متوجه می شوید هرچیزی در زندگی قیمتی دارد و تصمیم بگیرید قیمت ها بیشتر از ارزش واقعی پدیده ها هستند یا نه.» برای این که چنین مدیری باشید باید قیمت همه چیز را بپردازید. باید از فرصت های دیگر چشم پوشی کنید تا مدیریت کنید. باید بعضی از اهداف شخصی تان را برای رسیدن به اهداف جمعی، قربانی کنید.

      4- مدیران °360 افرادی مسئولیت پذیر هستند

      افراد بی مسئولیت همواره سعی می کنند دیگری را مقصر و گناهکار جلوه دهند درصورتی که مدیران ° 360 هرگز این طور نیستند. آن ها مسئولیت هایشان را با آغوش باز می پذیرند و به طور کامل از عهده آن بر می آیند.

      1.      طراحی سایت تهران

      2.      طراحی سایت

      3.      طراحی وب سایت

      4.      طراحی سایت شرکتی

      5.      طراحی سایت فروشگاهی

      6.      طراحی سایت تهران

      7.      طراحی سایت

      8.      طراحی وب سایت

      مدیریت شهرت برند در اینترنت


        حتی قبل از ظهور اینترنت در 20 سال پیش نیز کلمات و سخنان مطلوب که دهان به دهان می شدند نیروی حیاتی هر کسب و کار پر رونق بود، و حالا که اینترنت در همه جا موجود است، حسن شهرت و وجهه خوب از همیشه مهم تر است.

        مردم در اینترنت درباره ی کسب و کار شما چه می گویند؟ اگر بفهمید که کسی یک نظر منفی یا یک بررسی بد در مورد شما نوشته است چه می کنید؟ هنگامی که صحبت بر سر کسب و کار است حفظ وجهه مثبت می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

        چندین فروشگاه تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد که درآمدی معنی دار داشته، و رقابت بین آنها فوق العاده شدید است، و شرکت شما برای رسیدن به موفقیت باید از تمام امکانات موجود استفاد کند.
        چه شما تازه کسب و کار خود را شروع کرده باشید و یا اینکه شرکتی با قدمت چند دهه دارید که در حال شکوفایی است، شما باید وجهه و شهرت آنلاین خود را با دقت زیاد حفظ کنید. در زیر راهنمایی مؤثر آورده شده تا با کمک این موارد مطمئن شوید که مردم در اینترنت به دنبال شرکت شما می گردند، و اینکه از آنها با مطالب مثبت استقبال می شود که به جذب آنها به سمت کسب و کار شما کمک می کند.

        هنگامی که موضوع جذب مشتریان جدید و ایجاد کسب و کار است، هیچ چیز مهمتر از شهرت کسب و کار وجود ندارد.

        1. برای شرکت خود هاست و دامین تهیه کنید

        اگر می خواهید کسب و کارتان جدی گرفته شود، باید وب سایت خودتان را داشته باشید. نیازی نیست که سایت شرکتتان پر از اطلاعات فراوان بوده و چندین صفحه داشته باشد، اما نیاز است که اساس و اصول کسب و کار شما در یک صفحه که به راحتی قابل دسترس است قرار گرفته باشد. یک وب سایت با کیفیت نه تنها مشتریان را با برند شما آشنا می کند بلکه به سوالاتی مانند اینکه فروشگاه شما در کجا واقع شده و در چه ساعاتی از شبانه روز باز است نیز پاسخ می دهد.

        2. خودتان را در اینترنت جستجو کنید

        در هنگام مدیریت وجهه آنلاین خود، برای شروع بهتر است که در اینترنت جستجو کنید و ببینید مردم درباره شما چه می گویند.
        مهم نیست که کسب و کار شما چقدر جدید یا کوچک است، این احتمال وجود دارد که کسی چیزی راجع به شما گفته باشد. پس مقداری جستجو کنید و ببینید که افکار عمومی نسبت به کسب و کار شما چگونه است. این تحقیق می تواند مبنایی باشد برای اینکه شما بفهمید برای مدیریتِ حضور آنلاین خود در اینترنت از کجا باید شروع کنید و بتوانید یک ارزیابی صادقانه از نقاط قوت و ضعف خود را به مشتریان ارائه دهید.

        3. شفاف و صادق باشید

        یکی دیگر از عوارض اینترنت این است که همه انتظار دارند شرکت ها کاملاً صادق باشند. شبکه های اجتماعی ارتباطات را افزایش داده و موانع بین شرکت ها و مشتریانشان را از بین برده اند. مشتریان می خواهند به طور مستقیم با نمایندگان شرکت صحبت کنند، و انتظار دارند شرکت پاسخگوی سوالات و نگرانی های آنها باشد. تمام توان خود را به کار گیرید تا حضوری صادقانه در اینترنت داشته باشید و به کارکنان خود اجازه دهید که به صورت آنلاین با مشتریان ارتباط داشته باشند.

        4. اما بیش از حد صادق و شفاف نباشید

        صداقت مهم است اما صداقت بیش از حد در اینترنت می تواند تبدیل به یک مشکل شود. هرگز فراموش نکنید که شما و کارکنانتان نماینگان شرکتتان هستید، و افکار و نظراتی که در رسانه های اجتماعی پست می کنید، حتی در اکانت های خصوصی، می تواند تأثیر منفی بر کسب و کار شما داشته باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ی ممکن بهتر است هنگام پست چیزی یا مطلبی به صورت آنلاین به وجهه شرکت خود نیز بیاندیشید، و به کارکنان خود نیز این نکته را یادآوری کنید. یک پست نامناسب در شبکه های اجتماعی می تواند یک کسب و کار پررونق را یک شبه ویران کند.

        5. در شبکه های رسانه های اجتماعی عضو شوید

        بسیار مهم است که به غیر از حفظ وب سایت خود در محبوب ترین و مشهورترین شبکه های اجتماعی نیز عضو شوید. استفاده از شبکه های اجتماعی نه تنها به گسترش نفوذ برند شما کمک می کند، بلکه به شما و کسب و کارتان شخصیت می دهد. و اگر به طور مداوم مطالب جدید انتشار دهید، می توانید مشتریان خود را مشغول نگه دارید.
        در اصلاح مطالب منفی سرعت عمل داشته باشید

        هنگامی که مردم در اینترنت به دنبال شرکت شما می گردند، بسیار مهم است که اطلاعات مثبتی از شما پیدا کنند تا تشویق به استفاده از محصولات و خدمات شما شوند. اگر مراحل بالا را با دقت دنبال کنید، می توانید مطمئن شوید که حضور آنلاین شما در اینترنت مثبت بوده، و شرکت شما بهترین شانس را برای موفقیت به دست خواهد آورد.

        مطالب منفی می تواند برای کسب و کار شما کشنده باشد. بنابراین همانطور که به بررسی منظم وجهه آنلاین خود می پردازید، مراقب کامنت ها و نظراتی که باعث آسیب و ضرر به شرکت می شوند نیز باشید. اغلب کامنت های منفی به دلیل یک سوء تفاهم ساده یا تعاملی است که انتظار مشتری را برآورده نکرده است. اگر کامنت یا بررسی ناخوشایندی پیدا کردید، سعی کنید که با آن فرد تماس گرفته و این وضعیت را اصلاح کنید. هر از چند گاهی، کامنت ها و نظرات منفی در مورد یک کسب و کار پیدا می شوند که کاملاٌ بی پایه و اساس هستند و باید برای کاهش این نظرات منفی تلاش کنید.

        .

        پیاده سازی استراتژی

          مایک فریدمَن مدیرعامل شرکت مشاوره جهانی کِپنر- ترگو و بنجامین تِرِگو یکی از موسسان این شرکت، برای تدوین و اجرای استراتژی پنج مرحله مشخص کردند. این پنج مرحله دیدگاه کلی مناسبی از این سفر استراتژیک به شما می دهد.

          1. جمع آوری و تحلیل دانش استراتژیک

          همانطور که قبلا گفتم، پرسیدن سوالات درست اساس تعیین استراتژی است. نخست باید بدانید چه سوالاتی را بپرسید و سپس به دنبال اطلاعاتی بروید که برای پاسخ دادن به آن ها مفید است. اکنون بیش از هر زمان دیگر به اطلاعات مختلف دسترسی دارید. فقط باید بدانید از کدام اطلاعات استفاده کنید و کدام را نادیده بگیرید. اطلاعاتی بیابید که در تعیین روندها و فرضیات کسب وکار کمک کنند و سایر اطلاعات را نادیده بگیرید.

          وقتی به آینده کسب وکار فکر می کنید، اول به محیط خارجی بپردازید. روندهای جامعه، دولت، سیاست، فناوری و اقتصاد مربوط به کار شما چیست؟ سپس به روندهایی توجه کنید که بر افراد کلیدی شما یعنی خریداران و تامین کنندگان اثر می گذارد. به زنجیره ارزش خود نگاه کنید. در آینده چه تغییری خواهد کرد؟ به کدام عوامل کلیدی موفقیت نیاز خواهید داشت؟ صنعت شما چه تغییری می کند؟

          به محیط درونی توجه کنید

          سپس همه اطلاعات مربوط به عوامل داخلی شرکت را کنار هم بگذارید. چه محصولاتی خوب می فروشد؟ چه محصولاتی خوب نمی فروشد و دلیلش چیست؟ در رابطه با چه خریداران و بازارهایی موفق هستید و در رابطه با کدام موفق نیستید؟ استراتژی های گذشته را کالبدشکافی کنید. کدام استراتژی ها موثر بودند و کدام نبودند؟ کارمندان و سایر ذینفعان از چه استراتژی هایی حمایت کردند و از کدام استراتژی ها حمایت نکردند؟ در اجرای استراتژی های قبلی چقدر موفق بودید؟ باید همه اطلاعات لازم را جمع کنید و پایه ای برای چهار گام بعدی قرار دهید. با اطلاعات این مرحله می توانید حدس هایی درباره محیط های داخلی و خارجی آینده بزنید و موارد لازم برای موفقیت در آن ها را تعیین کنید. همچنین می توانید مشکلات و فرصت های احتمالی مسیر را مشخص کنید.

          2. تدوین استراتژی

          مرحله دوم تدوین استراتژی است، یعنی انتخاب یک استراتژی که می خواهید از آن پیروی کنید. ابتدا چارچوب زمانی را مشخص کنید. هر استراتژی باید نقطه پایان داشته باشد. وقتی درباره آینده صحبت می کنید، از کدام بازه زمانی حرف می زنید؟ چارچوب زمانی به نیروهای درون و بیرون سازمان بستگی دارد. قوانین جدید یا تغییرات صنعت شما را وادار می کنند که استراتژی هایتان را در یک بازه زمانی مشخص محقق کنید. دومین عامل تعیین کننده، باورهای اصلی سازمان است. استراتژی باید در متن ارزش ها و باورهای شرکت محقق شود. باورها هدایت کننده رفتار و روش های روزانه سازمان هستند و فرهنگ آن را می سازند.

          نیروی محرک

          وقتی چارچوب زمانی را مشخص کردید و باورهای اصلی را شناختید، می توانید نیروی محرک را تعیین کنید. نیروی محرک قلب تدوین استراتژی است و محصولات و خدماتی که ارائه می کنید و بازارهایی که به آن ها خدمت رسانی می کنید یا نمی کنید را مشخص می کند. در فصل نهم به طور مفصل درباره نیروی محرک صحبت کردم. وقتی نیروی محرک را مشخص کردید، باید محصولات، خدمات و بازارهای هدف را با آن سازگار کنید. قرار نیست همزمان محصولات جدید تولید کنید و به بازارهای جدید وارد شوید. وقتی در حوزه هایی موفق هستید بگذارید نیروی محرک اولویت های جدید را مشخص کند.

          نیروی محرکِ محصول یا خدمت آن است که محصولات و خدمات موفقی داشته باشید. با فروش آن محصولات به بازارهای جدید رشد می کنید. بازاری که نیروی محرک بخواهد شما را وادار می کند به بازارهایتان نگاه کنید و محصولات و خدمات جدیدی بیابید. گام بعدی تعیین اهداف مالی برای استراتژی است. در مورد بازگشت سرمایه و سودآوری چه انتظاراتی دارید؟ چه درآمدهایی خواهید داشت؟

          ماتریس محصول/بازار

          مرحله دوم تدوین استراتژی را با تهیه ماتریس محصول/بازار تمام کنید. در این ماتریس محصولات فعلی، بهبود یافته و جدید به صورت افقی در ردیف بالا قرار می گیرند و همه بازارهای فعلی، اصلاح شده و جدید به صورت عمودی زیر هر محصول می آیند. در هر خانه ماتریس میزان تاکید بر هر مورد (از «زیاد» تا «مصداق ندارد» یا «پیگیری نشود») را یادداشت کنید. اکنون نقشه راهی برای تهیه نمای استراتژیک دارید.

          3. برنامه ریزی پروژه

          سپس، به مرحله سوم یعنی برنامه ریزی پروژه بر اساس آن استراتژی می رسید. در این مرحله، بر اساس نمای استراتژیک و ماتریس محصول/بازار که در مرحله دوم به دست آمده، فهرستی از پروژه های کلیدی احتمالی از جمله پروژه های کلیدی فعلی مثل ارتقای فناوری اطلاعات تهیه کرده و سپس هر پروژه احتمالی را تحلیل و اولویت بندی کنید. این پروژه ها برنامه های عملی آن استراتژی هستند.

          4. اجرای استراتژی

          مرحله چهارم، اجرای استراتژی است. این مرحله بسیار دشوار است. هنگام تعریف پروژه ها به جزئیات دقت کنید و هرگاه منابع بیشتری در دسترس داشتید، پروژه های بیشتری اضافه کنید. همه چیز بر اجرا اثر می گذارد. آیا ساختار سازمانی مناسبی دارید؟ آیا اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار می دهید واقعا لازم است؟ مسئله مهمی که باید در این مرحله به بررسی آن بپردازید، فرهنگ است. آیا فرهنگ و استراتژی سازمان با یکدیگر همسو هستند؟ آیا ارزش ها و باورهای شرکت از تصمیماتی که درباره محصولات، بازارها و اهداف مالی گرفته اید حمایت می کنند؟ به اهداف اجرایی خود نگاه کنید. آیا روش پاداش دهی شما مشوق افراد در دستیابی به اهداف استراتژیک است؟ ارتباطات خوب، قطعه نهایی پازل اجرای استراتژی است (فصل نوزده). اگر استراتژی را درست توضیح ندهید، بی نتیجه می ماند.

          5. کنترل، بازبینی، به روز کردن

          مرحله پنجم کنترل، بازبینی و به روز کردن مدام استراتژی است. هرگز کم کاری نکنید. شاید استراتژی در مسیر درستی باشد، اما به خاطر بی توجهی شما از مسیر خارج شود. آیا افراد به اهداف استراتژیک خود دست می یابند؟ آیا پروژه های استراتژیک در موعد مشخص تمام می شود و نتایج موردنظر به دست می آید؟ همه چیز تغییر می کند. اگر چیزی در محیط تغییر کند، باید بعضی از تصمیمات قبلی را بازبینی کنید. همچنین، شاید بعضی از فرضیاتی که هنگام تعیین استراتژی داشتید، غلط از کار درآید. در این شرایط، باید استراتژی را با شرایط جدید تنظیم کرده یا در جهت دیگری حرکت کنید. کار استراتژیست هرگز تمام نمی شود.

          1.      طراحی وب سایت

          2.      طراحی سایت شرکتی

          3.      طراحی سایت فروشگاهی

          طراحی سایت تهران

          1.      طراحی وب سایت

          1.      طراحی سایت تهران

          2.      طراحی سایت

          طراحی وب سایت

          1.      طراحی سایت تهران

          1.      طراحی سایت فروشگاهی

          2.      طراحی سایت تهران

          3.      طراحی سایت

          4.      طراحی وب سایت

          5.      طراحی سایت شرکتی

          6.      طراحی سایت فروشگاهی

          7.      طراحی سایت تهران

          8.      طراحی سایت