مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژِی در صنعت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مزایا و معایب دوربین های بی سیم / نصب دوربین مداربسته در آسانسور

مزایا و معایب دوربین های بی سیم


شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا با وجود تقاضای زیاد برای استفاده از دوربین مدار بسته  بی سیم استفاده از این نوع دوربین ها محدود است. در این مقاله تا حدی دلایل این موضوع را بررسی می کنیم.
دوربین های بی سیم از نظر نیاز به سیم کشی در دو نوع متفاوت ساخته میشوند. برخی از انواع این دوربین ها کاملا بدون نیاز به هر سیمی کار می کنند. برای تغذیه این دوربین ها باید از باتری استفاده کرد.
مزایا
• مزیت اصلی دوربین های بی سیم راحتی و سرعت بالا در نصب آنها است. نصاب می تواند دوربین را در هر محلی بدون توجه به امکان یا عدم امکان سیم کشی نصب کند (اگر دوربین با باتری کار کند. برای  دوربین مدار بسته بدون باتری هم می توان به راحتی از نزدیک ترین پریز برق تغذیه دوربین را تأمین کرد (گرچه این کار استاندارد نیست). این دوربین ها دارای امنیت بیشتری نیز هستند. از آنجا که دوربین فاقد سیم است تنها با دسترسی مستقیم به دوربین می توان  آن را قطع کرد و امکان قطع کابل دوربین از پایین وجود ندارد.

• هزینه های کابل کشی و داکت کشی نیز برای این دوربین ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در ضمن گیرنده دوربین می تواند به راحتی جا به جا شود یا تصاویر دوربین ها به راحتی از چند محل بازدید شود.
معایب
• برای دوربین هایی که با باطری تغذیه می شوند ، بزرگترین کابوس تعویض دائمی باتری های دوربین است.گذشته از زمان مورد نیاز در صورت زیاد بودن دوربین ها هزینه باتری ها می تواند مبلغ قابل توجهی باشد.
• سیگنال خروجی دوربین های بی سیم خیلی قوی نیست. به همین جهت موانع مخصوصا موانع فلزی می توانند به شدت این سیگنال را کاهش دهند. در واقع روش استانداردی هم برای محاسبه میزان افت سیگنال دوربین در طول فاصله وجود ندارد و این کار باید به صورت تجربی انجام شود. از طرف دیگر در صورتی که دوربین فاقد باتری باشد باید به هر حال برای تأمین برق دوربین کابل کشی و داکت کشی انجام شود.
• در صورتی که دوربین ها در فضای بیرونی نصب شده باشند، در هوای بارانی سیگنال با کاهش رو به رو خواهد شد. از طرف دیگر به طور کلی کیفیت تصویر دوربین های بی سیم تا حد زیادی محدود است، چرا که مقدار اطلاعات قابل انتقال از طریق سیگنال های رادیویی نمی تواند خیلی زیاد باشد. در ضمن نویز سیگنال در طول مسیر هم بر روی تصویر تأثیر خواهد داشت.
• دوربین های بی سیم دارای بازه محصولات کمتری هستند. امکان تهیه این دوربین ها با انواع لنزها خیلی سخت است و معمولا با لنزهای ثابت ۶.۳ میلی متر ساخته میشوند.
• سیگنال بیشتر این دوربین ها در طول موج ۲.۴ GHz انتقال می یابد (در صورت آنالوگ بودن دوربین). این سیگنال همپوشانی زیادی با سیگنال های تجهیزات مختلف مخابراتی دارد که بر روی تصویر تأثیر خواهد گذاشت.
• تصاویر فرستاده شده آنالوگ از طریق دوربین های بی سیم تقریبا کدگذاری نشده هستند و هر کسی با استفاده از یک گیرنده ۲.۴ GHz می تواند تصاویر را از دوربین ها دریافت کند که بعد امنیتی دوربین را به شدت زیر سؤال می برد.
اگر از دوربین های شبکه بی سیم استفاده شود با دو مشکل آخر روبه رو نخواهیم شد.


قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن


نصب دوربین مداربسته در آسانسور


در طی سالیان اخیر وقوع جرم و جنایت در آسانسور ها به شدت افزایش پیدا کرده .وقوع چنین حوادثی برای مالکین ساختمان ها وشرکت ها تعهدات سنگینی را در پی خواهد داشت .یکی از راهکار های جلوگیری از وقوع جرم و کاهش آن استفاده از سیستم ویدئوی حفاظتی در داخل آسانسور است .

مشاهده ی ۱۰۰ درصدی داخل آسانسور

ضروری ترین ویژگی سیستم حفاظتی داخل آسانسور مشاهده تمام فضای داخل آن است .از طرف دیگر ویدئوی ضبط شده باید کیفیت و وضوح تصویر بالایی برای تشخیص چهره افراد داشته باشد.

تمام فضای داخل آسانسور با استفاده از دوربینی با میدان دید باز و محفظه نگهدارنده ی مناسب قابل کنترل است.ویدئوی این دوربین مدار بسته برای نمایش زنده به اتاق کنترل,اتاق مدیر و راهرو منتقل میشود و افرادی که قصد سوار شدن به آسانسور را دارند از وضعیت داخل کابین آسانسور از طریق مشاهده ی ویدئو در نمایشگر نصب شده مطلع میشوند.

میدان دید افقی و عمودی دوربین باید به ترتیب ۹۰ و ۷۰ درجه باشد و محور دید آن با هر دیوار و با سقف زاویه ۴۵ درجه داشته باشد .این موقعیت هندسی باعث ایجاد پوشش کامل فضای داخل آسانسور می شود. برای دوربین های داخل اساسور باید از محفظه های نگه دارنده ی مستحکم و تا حد امکان کوچک استفاده شود . نمونه های پر کاربرد محفظه های نگه دارنده از جنس فولاد ضد زنگ وپلی کربنات دوربین را در برابر خرابکاری و دستکاری محافظت میکنند.در برخی از کاربری ها برای برای پنهان سازی زاویه دید دوربین از پنجره های پلاستیکی یا پلی کربناتی یک طرفه استفاده می شود .دوربین های داخل آسانسور باید مشخصات فنی دیگری نیز داشته باشند که از جمله آنها میتوان به محفظه نگه دارنده با قابلیت قفل شدن ,دسترسی اسان به لنز و دوربین برای تعمیرکاران  ,پنجره نشکن پلاستیکی و قابل جدا سازی و بیرون اوردن اسان دوربین/لنز به منظور تعمیر و سرویس اشاره کرد . پنجره ی محفظه نگهدارنده باید از آن قابل جداسازی باشد و معمولا برای ساخت آن از پلی کربنات مقاوم در برابر تغییر شکل , عوامل شیمیایی و ضد خش استفاده می شود.ضخامت این پنجره ها معمولا ۶.۳۵ میلیمتر است.

ترکیب های مختلفی از مجموعه ی دوربین / لنز / محفظه نگه دارنده برای نصب در کابین آسانسور استفاده میشود. در این ترکیب ها قسمت عقبی دوربین به گونه ای طراحی میشود که در کنج تلاقی دیوار های کابین با سقف قرار بگیرد و فضای کمتری از آسانسور توسط بخش جلویی آن اشغال شود. برای پوشش فضای استاندارد داخل آسانسور توصیه می شود از لنز های زاویه باز با فاصله کانونی ۳.۵ میلی متر برای حسگر ۱.۲ اینچی ,فاصله کانونی ۲.۸ میلی متر برای حسگر ۱.۳ اینچی و فاصله کانونی ۲.۱ میلی متر برای حسگر ۱.۴ اینچی استفاده شود.با هر یک از این ترکیب ها تقریبا زاویه افقی میدان دید  دوربین ۹۰ درجه و زاویه عمودی آن ۷۵ درجه می شود.

در بعضی آسانسور ها دوربین تو کار استفاده می شود . برا یاستفاده از چنین دوربین هایی باید از یک دوربین کوچک استفاده شود و یا لنز و بخش پردازشی و کنترلی انها از هم جدا باشد.روش دیگر استفاده از لنز زاویه قائم است . همانطور که در شکل نشان داده شده است دوربین کوچکی با ابعاد ۵۱.۱۷×۳۱.۷۵×۳۱.۷۵ میلی متر روی دیوار کابین آسانسور یا سقف آن طوری نصب شده است که مسافران فقط لنز آن را میبینند .دوربین هایی که بخش فیلم برداری ان ها از بخش پردازشی جدا هست در دیوار یا سقف کابین آسانسور نصب میشوند و میدان دید انها محدود به لنز هایی با فاصله ی کانونی  ۲.۸ ,۲.۵ و یا ۲.۱ میلی متر می شود .

معمولا حاشیه ی ویدئوی سیستم هایی که دوربین انها از لنز زاویه قاءم استفاده میکنند سیاه می شود . اگرچه با استفاده از سیستم هایی با وضوح تصور بالاتر این مشکل حل می شود اما در این سیستم ها قدرت پایین تشخیص چهره مسافران یک مشکل ذاتی است . معمولا معمولا دوربین ها را برای پنهان سازی پشت دیوار های کاذب داخل کابین آسانسور و یا تزئینات داخلی آسانسور نصب میکنند.

پک دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایک ویژن


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد